Nowym redaktorem naczelnym "Magazynu Futbol" od kwietnia br.został Piotr Górski, ostatnio zastępca szefa działu sportowegodziennika "Polska", a w przeszłości też naczelny "PrzegląduSportowego". Zastąpił Dariusza Kurowskiego, który rozstał się ztytułem. Górski objął także stanowiska dyrektora wydawniczego całejfirmy. Pod jego kierownictwem powstał dostępny od dziś w sprzedażymajowy numer miesięcznika, który zmienił nieco swoją formułę.
- Tytuł jest teraz w 60-70 proc. poświęcony polskiej piłce,wcześniej stanowiła ona około połowę wydania - tłumaczy nam Górski.W piśmie pojawiło się obszerne cover story, a także jest więcejwywiadów. Znikły natomiast np. statystki ligi zagranicznych, któresą teraz prezentowane w formie reportaży i analiz. Lifting przeszłateż szata graficzna magazynu. Bez zmian pozostaje objętośćmiesięcznika (132 strony) i jego nakład (43 tys. egz.). Zmieniłasię za to cena tytułu - kosztuje on teraz 7,90 zł, czyli o 3 złwięcej niż dotychczas. - Pismo jest teraz bardziej opiniotwórcze -zaznacza Górski.

Średnia sprzedaż ogółem "Magazynu Futbol" w 2008 roku wyniosła19 920 egz. (dane ZKDP). - Będziemy zadowoleni, jeśli sprzedaż napoziomie ok. 20 tys. egz. się utrzyma - mówi nam redaktor naczelnytytułu. Majowy numer wpiera kampania reklamowa w sportowychserwisach internetowych.
Do redakcji "Magazynu Futbol" dołączyli też nowi dziennikarze:Przemysław Zuch, wcześniej związany z "Przeglądem Sportowym", JacekKmiecik, który przeszedł z "Polski" i Krzysztof Stanowski,dziennikarz niezależny, kiedyś w "Przeglądzie Sportowym". Nowymiwspółpracownikami tytułu zostali m.in szef kanału Orange SportJanusz Basałaj, Paweł Zarzeczny z dziennika "Polska", czy związaniz redakcją sportową Axel Springer Polska Kamil Gapiński, PrzemysławRudzki, Marcin Harasimowicz i Łukasz Olkowicz, a także JanuszPanasewicz, lider zespołu Lady Pank.

Na przełomie lipca i sierpnia br. Sportlive 24 SA planujewprowadzenie na rynek ukazującego się dwa razy w tygodniu dziennikapoświęconego wyłącznie piłce nożnej, w większości polskiej. Nowytytuł nazywać się będzie najprawdopodobniej "Futbol News" i mapojawiać w sprzedaży w poniedziałki oraz czwartki.
- Dziennik będzie uzupełnieniem miesięcznika. Znajdą się w nimaktualne informacje o tym, co się dzieje w piłce - tłumaczy namGórski, który nadzoruje nowy projekt. Redaktorem naczelnym nowegotytułu został Jacek Kmiecik, a dziennik i miesięcznik będą miećwspólną redakcję. W tej chwili trwa rekrutacja kolejnychdziennikarzy, którzy pracować będą przy nowej gazecie.
"Futbol News" ma się ukazywać w nakładzie 100 tys. egz. Na razienie wiadomo, jaka będzie jego cena. Górski nie podaje też założeńco do planowanej sprzedaży. - Zależeć będzie ona od wielu czynników- tłumaczy.

Dla porównania ukazujący się sześć razy w tygodniu dziennik"Przegląd Sportowy" w ub.r przy średnim nakładzie ok. 117 tys. egz.sprzedawał się w ilości 64 332 egz. Z kolei sprzedaż ogółemtygodnika "Piłka nożna" w ub.r. przy nakładzie ok. 66 tys. egz.wyniosła 32 861 egz. (wszystkie dane ZKDP).











