Spośród 57. prac zgłoszonych do konkursu na najlepszą kampanie PR jury wybrało do II. etapu 18 projektów z 6 kategorii.
"Biorąc pod uwagę ilość zgłoszonych prac, jak i ich poziom merytoryczny, nominacja sama w sobie jest już ogromnym wyróżnieniem" - powiedział Paweł Trochimiuk, Przewodniczący Jury Konkursu "Złote Spinacze" - "Gratulujemy autorom nominowanych projektów i życzymy im sukcesów w dalszych etapach konkursu. Jednocześnie liczymy, iż dla autorów prac, które nie zostały tym razem nominowane do II. etapu, wyniki te stanowić będą wyzwanie do uczestnictwa w kolejnych edycjach konkursu i motywację do doskonalenia zawodowego".
Decyzję podjęło jury składające się ze znanych dziennikarzy i specjalistów w zakresie komunikacji, jak również przedstawicieli agencji członkowskich ZFPR. Wśród nominowanych znajdują się zarówno firmy, jak i agencje PR. Oto lista nominowanych:

Kategoria 1 - PR korporacyjny
Wizjonerzy poszukiwani! - United PR
Żywieckie Muzeum Humoru - Eskadra BTL
Alchemia szczęścia przed Europlexem - Partner of Promotion
Kategoria 2 - PR produktu
Odzyskujemy zaufanie do Neostrady Plus - Profile
Promocja kwiatów - Sigma
Pierwsza w świecie internetowa transmisja z wyklucia wielkanocnych kurczaków - GCI
Latający nauczyciel Świata Wiedzy - GCI
Nike - lider na rynku, lider w świadomości - Partner of Promotion
Kategoria 3 - Kampania edukacyjna
Plaża - Zdrowie - Uśmiech. Nad wodą bezpiecznie - Profile
Śpij dobrze! - Sigma
Dobry sen - program walki z bezdechem niemowląt - Spin Communications
Kategoria 4 - Komunikacja kryzysowa
Wizyta "Ciotki Ju" w Polsce - Sigma
Inwestycja Enterasys Networks w JTT Computer S.A. - ITBC Communication
Kategoria 5 - Public Affairs & Lobbying - VAT w budownictwie - GGK - Kratka - ComPress

Kategoria 6 - Kampania społeczna
Alkohol - Nieletnim dostęp wzbroniony! - Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie
Płytka wyobraźnia to kalectwo - Rowland Communications / Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Polskie danie dla Europy - Feedback/Hill&Knowlton
Nie kupuj od przemytników! - Headlines Brand & Corporate Communication
Autorzy nominowanych prac mają teraz 2 tygodnie czasu, do 31 października 2003 r. na dostarczenie pełnej dokumentacji realizowanych działań, a następnie jury dokona wyboru zwycięzców. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek "Złotych Spinaczy" nastąpi w dniu 28 listopada br. na uroczystym bankiecie w hotelu Sheraton.











