DDB, Papaya Films, Platige Image i McDonald’s triumfują na KTR

W tegorocznej edycji konkursu kreatywności reklamowej KTR rozdano 33 złotych, 71 srebrnych oraz 66 brązowych nagród, natomiast nie przyznano Grand Prix. Agencją roku została DDB Warszawa, a reklamodawcą roku - McDonald’s Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
DDB, Papaya Films, Platige Image i McDonald’s triumfują na KTR
Statuetka przyznawana nagrodzonym w KTR

Do tegorocznej edycji konkursu KTR, w którym nagradzane jest kreatywność projektów marketingowych, przesłano 1 141 zgłoszeń, które oceniało ponad 100-osobowe jury. Najbardziej prestiżowe wyróżnienia, tytuły Best of, w poszczególnych kategoriach przyznano:- Best of Craft: za kampanię „Porsche - Cold Waves” przygotowaną przez Papaya Films dla Porsche,- Best of Design: za rebranding loga „Czyste Miasto Gdańsk” zrealizowany dla Urząd Miasta Gdańska przez TOFU Studio,- Best of Communication i Best of Technology: za platformę „WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzoną przez McCann Poland dla Mastercard,- Best of Entertainment: za akcję „Lepsza strona zimy” przygotowaną przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska,- Best of Charity: za kampanię „Tu Jestem” autorstwa agencji Feeders Agency dla Pomagam.

Ponadto rozdanych zostało 33 złotych, 71 srebrnych oraz 66 brązowych nagród. - Rok wyjątkowy ze względu na kontekst. Patrząc na „Where to Seattle” czy „Telefon Anki” widać, że branża nie tylko reaguje, ale i wprowadza pomocne rozwiązania. W tym roku także mocniej doceniamy to, co stanowi o połowie sukcesu reklam. W kategorii Craft powstało oddzielne jury zajmujące się dźwiękiem. A po raz pierwszy tytuł Best of Craft wygrał film, który pokazuje jak istotny w reklamie jest właśnie dźwięk - opisuje Maciej Twardowski, przewodniczący zarządu KTR.

- Powstała też nowa, wyjątkowa kategoria - Entertainment. Wreszcie, to był naprawdę wyjątkowy rok dla KTR. Bo już dwudziesty - Twardowski.

DDB Warszawa agencją roku

Wśród agencji reklamowych zdecydowanie najwięcej nagród i nominacji we wszystkich kategoriach zdobyła DDB Warszawa. Uzyskała za to 174,75 pkt i tytuł agencji roku, kolejna w zestawieniu VMLY&R zdobyła 77,25 pkt, a Feeders Agency - 61,5 pkt.

Z domów produkcyjnych zdecydowanie najbardziej nagrodzony został Papaya Films (126 pkt), a ze studiów projektowych - TOFU Studio (50 pkt).

grafika

Spośród reklamodawców najwięcej nagród otrzymał McDonald’s Polska (100,5 pkt), wyprzedzając Mastercard (76 pkt) i Storytel (55,5 pkt), a wśród studiów produkcyjnych zdecydowanie najbardziej utytułowane jest Platige Image (73,72 pkt).

grafika

Konkurs KTR jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. W tegorocznej edycji grupom jurorskim w poszczególnych kategoriach przewodniczyli Małgorzata Drozdowska z Ok-Human (kategoria Communication), Agnieszka Gozdek ze 180heartbeats + Jung V.Matt (Creative Strategy), Dawid Szczepaniak z VMLY&R Poland (Entertainment), Emilka Bojańczyk z Podpunkt / SuperSkrypt (Design), Anna Nowak z dentsu Creative (Isobar Polska) (Technology), Maciej Twardowski z Ogilvy Poland (Craft Audio/Video), Zuza Krajewska, (Craft Fotografia) oraz Ola Jasionowska z Zarząd Zieleni m.st. Warszawy (Craft Ilustracja).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"