TVP1 liderem, TVN24 wyprzedziło TVP2. Debata prezydencka i „Wiadomości” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: debata prezydencka, „Wiadomości” oraz „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a TVN24 wyprzedziło TVP2. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 liderem, TVN24 wyprzedziło TVP2. Debata prezydencka i „Wiadomości” hitami tygodnia
Debata wyborcza, fot. TVP

W minionym tygodniu - od 15 do 21 czerwca - najwięcej widzów zgromadziła środowa debata prezydencka. Transmisję w TVP1 oglądało średnio 3,64 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Relację z wydarzenia można było śledzić w TVP1, TVP Info, TVP Polonia, a także w TV Republika. Łączna widownia we wszystkich stacjach wyniosła 5,44 mln osób https://www.wirtualnemedia.pl/debata-wyborcza-maj-2020-wyniki-ogladalnosci-najwiecej-w-tvp1,7170521614349953a

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 21 czerwca na antenie stacji obejrzało 2,50 mln widzów (18,89 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były Fakty” TVN, które zgromadziły 2,36 mln widzów (emisja 21 czerwca; 3. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,71 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,59 mln oglądających (emisja 18 czerwca; 18. lokata).

Na czwartym miejscu w ogólnym rankingu uplasował się serial „Cena wolności”. Produkcja we wtorkowy wieczór w TVP1 miała średnio 2,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 16,81 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też była debata, która miała 1,06 mln osób, co dało TVP1 21,20 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął magazyn „Uwaga! Koronawirus” (961 tys. widzów; 21,24 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (915 tys.; 21,13 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

TVP1 liderem w 4+

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,11 pkt. proc. do 9,94 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,95 proc. (wzrost o 0,44 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,67 proc. (do góry o 0,63 pkt. proc.).

TVN24 wyprzedziło TVP2

Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TVN24, którego udział zwiększył się o 0,26 pkt. proc. do 5,97 proc. Na piątą lokatę spadła TVP2 (stacja miała 5,81 proc. udziału; + 0,02 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 30,17 proc. do 31,37 proc.

Szóste było TVP Info (5,25 proc. udziału; + 0,47 pkt. proc.). Dwunaste miejsce należało do Polsat News (1,88 proc.; - 0,06 pkt. proc.).

grafika

TVN na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 1,04 pkt. proc. do 9,92 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,84 proc. (do góry o 0,03 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (+ 0,34 pkt. proc. do 5,73 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (+ 0,10 pkt. proc. do 4,99 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (9,23 proc.; do góry o 1,08 pkt. proc.), który wyprzedził Polsat (9,06 proc.; do góry o 0,38 pkt. proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"