W minionym tygodniu - od 17 do 23 sierpnia - najwięcej widzów zgromadził niedzielny finałowy mecz Ligi Mistrzów, w którym Bayern Monachium pokonał Paris Saint-Germain wynikiem 1 do 0. Spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,72 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Jacek Kurski tuż po zakończeniu meczu na swoim profilu na Twitterze poinformował, że spotkanie śledziło średnio 7,5 mln widzów, a w peaku było to 8,8 mln (powołując się na dane MOR; uznawane tylko przez TVP).

Na drugim miejscu uplasował się półfinałowy mecz Olympique Lyon-Bayern Monachium z 19 sierpnia. Transmisja w TVP1 miała średnio 2,93 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,36 proc. Według MOR spotkanie śledziło 4,31 mln widzów (w peaku - 4,85 mln).
Podium uzupełnia studio sportowe, nadane przez TVP1 tuż po finale Ligi Mistrzów 2019/2020. Ponad 20-minutową relację śledziło 2,21 mln widzó1) (24,81 proc. udziału).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 23 sierpnia na antenie stacji obejrzało 2,21 mln widzów (18,11 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,18 mln widzów (emisja 18 sierpnia; 5. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 13 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,73 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,60 mln oglądających (emisja 23 sierpnia; 15. lokata).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był finałowy mecz Ligi Mistrzów, który miał 2,04 mln osób, co dało TVP1 39,66 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął mecz Olympique Lyon-Bayern Monachium (1,14 mln widzów; 25,56 proc. udziału), a podium uzupełnia studio sportowe nadane po finale Ligi Mistrzów (1,13 mln; 30,50 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, TVN wyprzedził TVP2
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,10 pkt. proc. do 10,88 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,78 proc. (spadek o 0,26 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który awansował z miejsca czwartego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 6,49 proc. (w dół o 0,33 pkt. proc.).
Na czwartą lokatę spadła TVP1, której udział zmniejszył się o 0,88 pkt. proc. do 6,29 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 31,81 proc. do 31,44 proc.
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,35 pkt. proc. do 5,30 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,72 proc. udziału; + 0,07 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 12. miejsce spadł Polsat News (2,02 proc.; - 0,13 pkt. proc.).

Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział stacji zmniejszył się o 0,35 pkt. proc. do 8,99 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,06 proc. (w dół o 0,33 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Jedynka (+ 2,02 pkt. proc. do 7,05 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 1,60 pkt. proc. do 4,87 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,11 proc.; w dół o 0,27 pkt. proc.).











