W minionym tygodniu - od 18 do 24 maja - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 4,59 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Liderem „Fakty” TVN
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 19 maja na antenie stacji obejrzało 2,98 mln widzów (24,55 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,34 mln widzów (emisja 19 maja; 9. lokata). Do zestawienia top 20 na 15 pozycji uplasował się „Wydarzenia” Polsatu z 2,06 mln oglądających (24 maja) oraz „Teleexpress” Jedynki z 2 mln oglądających (niedziela; 17. pozycja).

Podium w ogólnym rankingu uzupełnia serial „Stulecie Winnych”, który został nadany w niedzielny wieczór w TVP1. Śledziło go średnio 2,93 mln widzów, co przełożyło się na 19,74 proc. udziału.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,57 mln osób, co dało Dwójce 29,60 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik TVN „Fakty” (1,28 mln widzów; 29,07 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (1,04 mln; 21,88 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, Polsat wyprzedził TVN

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,38 pkt. proc. do 9,71 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,71 proc. (wzrost o 0,15 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był wiceliderem. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,46 proc. (do góry o 0,04 pkt. proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,19 proc. udziału; + 0,09 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,19 proc. do 33,85 proc.
Piąte było TVN24 (stacja miała 5,27 proc. udziału; + 0,09pkt. proc.), które wyprzedziło TVP Info (5,10 proc. udziału,; - 0,25 pkt. proc.). Dwunaste miejsce należało do Polsat News (1,77 proc.; bez zmian).

TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,10 pkt. proc. do 10,47 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,79 proc. (do góry o 0,44 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,22 pkt. proc. do 6 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,65 pkt. proc. do 5,47 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (9,86 proc.; w dół o 0,03 pkt. proc.).











