TVP1 liderem, udany tydzień Polsatu i TVN24. Mecz Szwecja-Polska hitem

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził mecze reprezentacji Polski na Euro 2020 ze Szwecją, studio w przerwie tego spotkania oraz „Wiadomości”. Liderem oglądalności wśród stacji zarówno w 4+ jak i 16-49 była Jedynka, duże wzrosty zanotowały Polsat i TVN24- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W minionym tygodniu - od 21 do 27 czerwca - najwięcej widzów zgromadził środowy mecz Euro 2020 Szwecja-Polska, który w TVP1 oglądało 7,87 mln widzów, co przełożyło się na 61,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zakończony przegraną naszej reprezentacji mecz był relacjonowany również w TVP Sport (383 tys. widzów) oraz TVP 4K (167 tys.). Łącznie na trzech antenach oglądało go 8,42 mln osób.

Drugie miejsce zajęła relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową powyższego spotkania. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,90 mln widzów (SHR% na poziomie 53,28 proc.).

„Wiadomości” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 23 czerwca (tuż po meczu Szwecja-Polska) na antenie stacji o godz. 20.00 obejrzało 3,83 mln widzów (30,37 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-euro-2020-tvp,7170166739503233a ##

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,20 mln widzów (emisja 22 czerwca; 7. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 19 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,66 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Szwecja-Polska, który w TVP1 miał 3,21 mln osób, co dało stacji 67,53 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęło studio sportowe w trakcie meczu (2,92 mln widzów w TVP1; 62,21 proc. udziału), a podium uzupełniają „Wiadomości” (1,43 mln w TVP1; 31,74 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

TVP1 liderem, udany tydzień Polsatu i TVN24

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,89 pkt. proc. do 12,79 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,58 proc. (wzrost o 1,25 pkt. proc.).

Z czwartej na trzecią lokatę awansował TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 6,28 proc. (w dół o 0,37 pkt. proc.).

Czwarta była TVP2, której udział wyniósł 6,26 proc. (- 0,92 pkt. proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,84 proc. do 33,91 proc.

Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,50 pkt. proc. do 4,82 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 3,59 proc. udziału; - 0,07 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 12. miejsce zajął Polsat News (1,86 proc.; do góry o 0,15 pkt. proc.).

grafika

TVP1 na czele również w 16-49, Polsat wyprzedził TVN

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też była TVP1. Udział stacji zmniejszył się o 1,93 pkt. proc. do 10,86 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,97 proc. (+ 1,39 pkt. proc.). Stacja przed tygodniem była trzecia.

Podium uzupełnia TVN, który spadł z miejsca drugiego (- 0,65 pkt. proc. do 7,62 proc.). Czwarta była Dwójka (- 0,63 pkt. proc. do 5,46 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (11,12 proc.; w dół o 1,74 pkt. proc.).

grafika
MK
Autor artykułu:
MK
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online