TVP1 nowym liderem. TCS z Bischofshofen i „M jak miłość” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: finałowy konkurs TCS 2019/2020 i serial „M jak miłość”. Wśród stacji nowym liderem oglądalności została TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W minionym tygodniu - od 6 do 12 stycznia - najwięcej widzów zgromadził finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się w poniedziałek w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.). Łącznie konkurs oglądało 7,37 mln osób.

Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość” z 7 stycznia. Tego dnia produkcję śledziło 4,76 mln widzów (31,63 proc. udziału).

Podium uzupełnia sportowe studio pokazane w trakcie finałowego konkursu 68. TCS. W TVP1 miało ono średnio 4,50 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,64 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 12 stycznia (kilkuminutowe wydanie w trakcie nadawania PŚ w skokach) na antenie tej stacji obejrzało 4 mln widzów (27,92 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,24 mln widzów (emisja 7 stycznia; 8. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,71 mln oglądających (sobotnie wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,20 mln oglądających (poniedziałek; 20. pozycja).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też były finałowe zawody 68. edycji TCS, które miały 1,63 mln osób, co dało TVP2 27,15 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,60 mln widzów; 29,50 proc. udziału), a podium uzupełnia studio sportowe Jedynki w trakcie konkursu skoków (1,38 mln; 23,69 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Na czele TVP1 i TVP2

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,70 pkt. proc. do 11,17 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadła TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,54 proc. (w dół o 1,40 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Polsat. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,09 proc. (spadek o 0,24 pkt. proc.).

Czwarty był TVN (stacja ta miała 7,08 proc. udziału; w dół o 0,08 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,90 proc. do 34,88 proc.

grafika

Grupa komercyjna dla Polsatu

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,11 pkt. proc. do 9,66 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,15 proc. (w dół o 0,08 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,69 pkt. proc. do 7,70 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 1,02 pkt. proc. do 7,68 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,11 pkt. proc. do 9,66 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"