W maju 2020 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która w analogicznym okresie rok wcześniej zajmowała drugą lokatę - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2019 roku zwiększył się o 12,30 proc. i wyniósł 12,87 proc.
Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 9,44 proc., po spadku o 25,43 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,81 proc. i wyniósł 9,26 proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 4,51 proc. do 8,04 proc.
W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 7,95 proc. (rok wcześniej było to 6,87 proc., co oznacza wzrost wynoszący 15,72 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-maj-2020-tvp1-lider-m-jak-milosc-hit,7170529503680129a ##
Najwięcej zyskał Fokus TV, którego wynik względem maja ub.r. poszedł do góry o 52,98 proc. do 2,57 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 16. na 12. pozycję.
Z kolei najwięcej straciła TVP Kultura - było to 69,33 proc. do 0,23 proc. Stacja spadła z 22. na ostatnią pozycję.

TVN wyprzedził Polsat, a TV Puls - TVP1
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w maju 2020 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął TVN, który wyprzedził Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 10,41 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 4,58 proc.
Udział drugiego Polsatu zmniejszył się o 31,54 proc. do 9,90 proc. Na podium znalazła się TVP2 (7,46 proc., w dół o 8,69 proc.).
Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TV Puls (7,44 proc., do góry o 22,37 proc.). Stacja wyprzedziła Jedynkę (6,97 proc., w dół o 6,57 proc.).
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 61,54 proc. do 2,94 proc., również i tutaj odnotowała stacja Fokus TV. W tym ujęciu też najwięcej straciła TVP Kultura - było to 68,66 proc. do 0,21 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.











