- Toyota „Auto Magazyn” z Włodzimierzem Zientarskim znów reklamuje Toyotę (wideo)
Zaczęła się kolejna odsłona kampanii reklamowej samochodów Toyota utrzymana w konwencji programu motoryzacyjnego „Auto Magazyn” prowadzonego przez Włodzimierza Zientarskiego. W akcji - przygotowanej przez Saatchi & Saatchi Poland i PHD Media Direction - promowany jest system Toyota Safety Sense.
- Komisja Etyki Reklamy Reklama Lactovaginalu z Grzybem, Świądem i Upławem bez dyskryminacji mężczyzn (wideo)
Spot promujący Lactovaginal (produkowanyo przez Biomed), którego bohaterami są Janek Grzyb, Zenek Świąd oraz Zbyszek Upław czyhający w damskiej szatni na kobiety, nie dyskryminuje mężczyzn - uznała Komisja Etyki Reklamy.
- Komisja Etyki Reklamy KER: reklama z pistoletem przyłożonym do głowy psa propaguje niehumanitarne traktowanie zwierząt
Plakat ze zdjęciem psa, któremu do głowy przystawiono pistolet, a obok umieszczono hasło „Jeśli do nas nie zadzwonisz zastrzelimy tego psa”, promujący firmę Arko Drzwi nieetycznie propaguje niehumanitarne traktowanie zwierząt - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
- Komisja Etyki Reklamy Większość skarg na reklamy dotyczy stereotypów płci. Ballerina najbardziej oprotestowana
2488 skarg wpłynęło w 2014 roku do Rady Reklamy. Zdecydowana większość, bo aż 2191 skarg dotyczyło stereotypów płci. Najwięcej dotyczyło reklam w internecie. W sumie w ub.r. Rada Reklamy prowadziła 216 postępowań.
- Komisja Etyki Reklamy „Bez limitu” w reklamach internetu LTE w Plusie wprowadza w błąd
Hasło „Internet LTE bez limitu” na stronie internetowej sieci Plus (Polkomtel) wprowadza w błąd, bo sugeruje, że można z niego korzystać bez ograniczeń - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
- Komisja Etyki Reklamy KER: reklama centrum handlowego z nauczycielką krytykującą za brak markowych ubrań dyskryminuje mniej zamożnych
Spot radiowy gdańskiego centrum handlowego Fashion House Outlet Center dyskryminuje osoby o mniej zasobnych portfelach, których nie stać na markowe ubrania - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
- Komisja Etyki Reklamy Reklama piwa Cornelius z hasłem „Pociągnij” nie jest seksistowska (wideo)
Spot telewizyjny piwa Cornelius (produkowanego przez Browar Sulimar) z hasłem „Pociągnij” nie jest seksistowski, bo utrzymany w lekkiej, zabawnej konwencji przekaz nie powinien być traktowany przez odbiorców zbyt poważnie - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
- Komisja Etyki Reklamy Reklama Saas Media sugeruje zachowania ekshibicjonistyczne, ale nie dyskryminuje kobiet
Reklama internetowa drukarni wielkoformatowej Saas Media sugerując zachowania ekshibicjonistyczne, promuje negatywne wzorce nieakceptowane społecznie, ale nie zawiera treści dyskryminujących kobiety - oceniła Komisja Etyki Reklamy.
- Komisja Etyki Reklamy „Sucz” na plakacie filmu „Duff” demoralizująca dla dzieci, ale nie dyskryminująca kobiet
Reklama outdoorowa promująca film „Duff” (dystrybuowany przez Best Film) jest demoralizująca wobec dzieci, bo zawiera wulgarne słownictwo, natomiast nie dyskryminuje kobiet - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
- Komisja Etyki Reklamy Plakat spektaklu „Klaps! 50 twarzy Greya” uznany za nieetyczny, bo mogły go oglądać dzieci
Reklama zewnętrzna spektaklu Teatru Polonia pt „Klaps! 50 twarzy Greya” z półnagą kobietą naruszyła branżowy kodeks etyczny, ponieważ została umieszczona na takich nośnikach, że mogły ją oglądać dzieci - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.









