- New York Times "New York Times" kupił Wordle, popularną grę słowną
Spółka New York Times Co. poinformowała, że nabyła Wordle, internetową grę słowną, która w ostatnich miesiącach zyskała ogromną popularność. Firma, do której należy jeden z najważniejszych amerykańskich dzienników, zamierza do 2025 r. zdobyć 10 mln subskrybentów.
- Reuters W 2022 roku więcej subskrypcji i podcastów, Facebook w defensywie
W 2022 roku w branży mediów można się spodziewać dalszych konsolidacji na rynkach, a wydawcy będą bardziej skoncentrowani na umacnianiu biznesu, niż inwestowaniu w nowoczesne technologie - wynika z raportu „Digital News Project 2022”. Wśród trendów na nadchodzące miesiące są większe inwestycje w podcasty i treści wideo oraz postawienie na model subskrypcyjny.
- Andrzej Duda Sąd umorzył sprawę pisarza Jakuba Żulczyka oskarżonego o znieważenie prezydenta Andrzeja Dudy
Sąd Okręgowy w Warszawie umorzył sprawę pisarza Jakuba Żulczyka oskarżonego o znieważenie prezydenta Andrzeja Dudy. Chodzi o wpis zamieszczony w mediach społecznościowych w listopadzie 2020 r., w którym - w kontekście wyborów prezydenckich w USA - Żulczyk nazwał prezydenta "debilem".
- Nowy Jork Setki tysięcy ludzi opuszczają Nowy Jork z powodu pandemii
837 400 osób złożyło wnioski o zmianę adresu z nowojorskiego na inny w 2020 roku. Prawdopodobnie niektórzy powrócą, kiedy skończy się pandemia, ale inni znikną na zawsze - podał „New York Times”.
- New York Times „The New York Times” kupuje sportowy serwis The Athletic. Transakcja warta 550 mln dolarów
„The New York Times” po wielu miesiącach negocjacji zawarł umowę przejęcia za kwotę 550 mln dolarów serwisu The Athletic. Dzięki temu dziennik uzupełni swoją ofertę o treści sportowe, akwizycja pomoże zwiększyć bazę subskrybentów do 10 milionów w 2025 roku.
- Tomasz Przybek Wejście Orlenu w rynek mediów, kłótnia w Agorze i ucieczka dziennikarzy na zdalną pracę. Co wydarzyło się w prasie w 2021 roku?
Jakie wydarzenia były najważniejsze dla rynku mediów w minionym, 2021 roku? Jakie trendy były najważniejsze, a co będzie wiodące w roku 2022? Na te pytania odpowiadają medioznawcy, szefowie mediów i prezesi medialnych spółek.
- Emily w Paryżu Ukraiński minister kultury pisze skargę do Netfliksa. Poszło o serial "Emily w Paryżu"
Ołeksandr Tkachenko, ukraiński minister kultury, jest oburzony tym, jak pokazano postać pochodzącej z Kijowa bohaterki serialu "Emily w Paryżu". Nie podoba mu się, że przedstawiono ją jako złodziejkę, która nie ma gustu i boi się deportacji. Polityk złożył skargę do Netfliksa, że serial powiela stereotypy i przedstawia karykaturalny obraz Ukrainek.
- Gazeta Wyborcza „Gazeta Wyborcza” ma ponad 280 tys. subskrybentów cyfrowych
Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało już ponad 280 tys. użytkowników, wobec 262,2 tys. na koniec września ub.r. - Kolejny rekord „Gazety Wyborczej" pod względem liczby prenumerat cyfrowych to dowód na skuteczność realizowanej przez nas strategii - podkreśla Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „GW”.
- książka Nowe książki na Nowy Rok
Nowe książki Doroty Masłowskiej i Eustachego Rylskiego, pierwsze przekłady dzieł noblistów i laureatów nagród Bookera, Pulitzera, National Book Award i Goncourtów - zapowiadają polscy wydawcy w planach na 2022 rok.
- Blockchain Meta chce głębokiej kompatybilności z technologią blockchain
Właściciel Facebooka, koncern Meta, zamierza dążyć do "głębokiej kompatybilności" z technologią blockchain - podał "The New York Times", powołując się na wewnętrzną notatkę firmową.









