The Athletic dał New York Timesowi 1,1 mln subskrybentów, a obciążył koszty i rentowność

W pierwszym kwartale br. New York Times osiągnął wzrost przychodów o 13,6 proc. do 537,4 mln dolarów. Przejęcie The Athletic dało 1,1 mln subskrybentów cyfrowych, natomiast pogorszyło rentowność: zysk netto zmalał z 41,11 do 4,72 mln dolarów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Większość wpływów New York Times podchodzi z subskrypcji - w zeszłym kwartale wyniosły one 371,98 mln dolarów, po wzroście rok do roku o 13 proc.

Natomiast procentowo mocniej zwiększyły się przychody reklamowe - o 19,7 proc. do 116,27 mln dolarów, co wynika z wychodzenia gospodarki z lockdownów sprzed ponad roku. Co ciekawe, wpływy z reklam w wersji drukowanej „New York Timesa” poszły w górę o 30,9 proc. do 49,25 mln dolarów, dużo bardziej niż przychody z reklam cyfrowych (o 12,6 proc. do 67,01 mln dolarów).

grafika

26 proc. więcej z subskrypcji cyfrowych, 1,1 mln subskrybentów The Athletic

W obszarze subskrypcji tendencja przychodowa jest inna. Wpływy z subskrypcji cyfrowych poszły w górę o 26,3 proc. do 226,76 mln dolarów, a te z prenumerat drukowanych zmalały o 2,9 proc. do 145,22 mln dolarów.

Wpływy z prenumerat drukowanych w USA były prawie 10-krotnie wyższe niż z prenumerat zagranicznych i sprzedaży egzemplarzy pojedynczych.

grafika

Liczba subskrybentów New York Timesa w ciągu zeszłego kwartału poszła w górę z 7,63 do 9,11 mln, z czego tych cyfrowych - z 6,84 do 8,33 mln, a w przypadku prenumeratorów wersji drukowanej nastąpił spadek z 795 do 780 tys.

Wzrost w zakresie subskrypcji cyfrowych wynika przede wszystkim z przejęcia w styczniu br. za 550 mln dolarów platformy sportowej The Athletic. W momencie transakcji miała ona 1,1 mln płacących użytkowników z 1,23 mln wykupionych subskrypcji, a do końca marca zyskała netto 16 tys. subskrybentów.

Ponadto sam New York Times zanotował przez kwartał wzrost o 387 tys. subskrybentów cyfrowych i 382 tys. subskrypcji.

grafika

Liczba subskrypcji wykupionych przez użytkowników New York Timesa na koniec marca br. sięgnęła 10,39 mln, wobec 8,79 mln na koniec ub.r.

W ciągu kwartału liczba subskrypcji cyfrowych zwiększyła się z 8 do 9,62 mln, a liczba tych drukowanych zmalała z 784 do 770 tys.

grafika

The Athletic dalej na minusie

W ub.r. The Athletic zanotował szacunkowo 65 mln dolarów przychodów i 55 mln dolarów straty operacyjnej. Także po przejęciu przez New York Timesa był na minusie: w lutym i marcu miał 12,2 mln dolarów wpływów (głównie ze sprzedaży subskrypcji) i 19 mln dolarów skorygowanych kosztów operacyjnych (to przede wszystkim wydatki na dziennikarzy), co przełożyło się na 6,8 mln dolarów skorygowanej straty operacyjnej.

Kupno The Athletic obciążyło znacząco kilka pozycji w bilansie New York Timesa. Koncern bezpośrednio w związku z transakcją poniósł 34,71 mln dolarów kosztów.

Koszty uzyskania przychodów poszły w górę z 251 do 281,36 mln dolarów, m.in. z powodu przejęcia pracowników The Athletic. W sprawozdaniu akwizycję wskazano też jako czynnik wpływający na wzrost wydatków na sprzedaż i marketing oraz kosztów ogólnych i administracyjnych.

Łączne nakłady operacyjne firmy zwiększyły się znacznie bardziej od przychodów - o 17,8 proc. do 496,43 mln dolarów.

W konsekwencji zysk operacyjny poszedł w dół z 51,66 do 6,28 mln dolarów, a zysk netto - z 41,11 do 4,72 mln dolarów.

grafika

W całym br. New York Times spodziewa się wzrostu przychodów subskrypcyjnych o 12-14 proc. (napędzać ma to sprzedaż subskrypcji cyfrowych, z prognozowaną dynamiką w przedziale 23-27 proc.) i wpływów reklamowych w średnim przedziale jednocyfrowym.

The Athletic ma zapewnić 7-9 pkt proc. wzrostu wpływów z subskrypcji cyfrowych i 2-4 pkt proc. wzrostu przychodów reklamowych. Z drugiej strony podwyższy  o 7-9 pkt proc. dynamikę skorygowanych kosztów operacyjnych, które mają zwiększyć się o 18-22 proc.

Koncern spodziewa się, że wzrost wydatków znacząco zwolni w drugim półroczu, natomiast strata operacyjna The Athletic nieco zmaleje.

grafika

W środę na koniec sesji kurs giełdowy New York Timesa wynosił 39,49 dolara, od początku br. zmalał o 18,1 proc. Natomiast w ciągu ostatnich pięciu lat akcje podrożały o 133 proc.

W tym okresie koncern mocno rozwinął sprzedaż subskrypcji cyfrowych: na koniec 2018 roku miał 3 mln ich użytkowników, a na koniec ub.r. - 6,8 mln (liczba prenumeratorów wydań drukowanych zmalała w tym okresie z 0,9 do 0,8 mln). Z kolei roczne przychody z subskrypcji cyfrowych poszły w górę z 400 mln dolarów w 2018 roku do 774 mln dolarów w ub.r., przy spadku wpływów z wydań drukowanych z 642 do 588 mln dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"