- Rzeczpospolita „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami. Dane sprzedaży e-wydań dzienników
W październiku 2015 r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze było „Echo Dnia”.
- reklama prasowa Reklamy w dziennikach: „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami, w dół „Fakt”, „Polska” i „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)
Po jedenastu miesiącach br. cennikowa wartość reklamy w dziennikach nieznacznie wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Największe wzrosty przychodów z reklam miały w tym czasie „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”. Zmalały natomiast wpływy „Gazety Wyborczej”, „Polski”, „Faktu” i „Dziennika Gazety Prawnej”.
- Grzegorz Chruścielewski Grzegorz Chruścielewski: z Agory do Bonnier Business Polska
Grzegorz Chruścielewski objął w Bonnier Business Polska, wydawcy „Pulsu Biznesu”, stanowisko head of digital marketing - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Poprzednio pracował w Agorze.
- Fakt.pl Serwisy gazet: liderem Fakt.pl, Wyborcza.pl wyprzedziła SE.pl, w dół Rp.pl, Wyborcza.biz i Dziennik.pl
Wśród gazet ogólnopolskich zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma „Fakt”, liderujący pod względem liczby użytkowników i odsłon. W ciągu roku duży wzrost odwiedzalności osiągnęła Wyborcza.pl, która wyprzedziła witrynę „Super Expressu”. Spore spadki ruchu oprócz SE.pl zanotowały natomiast Wyborcza.biz i PB.pl.
- reklama internetowa Reklama internetowa: co wydarzyło się w 2015 roku, jaki będzie 2016 rok? (wydawcy, sieci, domy mediowe)
W kolejnej części naszego podsumowania roku o wydarzeniach z ostatnich 12 miesięcy i prognozach na najbliższy rok w branży marketingu internetowego mówią przedstawiciele najważniejszych wydawców, sieci e-reklamy i domów mediowych, m.in. Jacek Dzięcielak, Joanna Pawlak, Marcin Dobrzyniecki, Wojciech Kałużny, Robert Bernaciak i Tomasz Rzepniewski.
- Megapanel Wirtualna Polska przed Onetem, Interia zwiększa przewagę nad Gazeta.pl, w górę o2.pl
W październiku br. Grupa Wirtualna Polska utrzymała niewielką przewagę zasięgową nad Grupą Onet-RASP. Duże spadki zanotowały Grupa Allegro-GG, Grupa Cyfrowy Polsat i Orange.pl, zyskały natomiast m.in. Google, Facebook, YouTube, Grupa Interia.pl i o2.pl.
- Rzeczpospolita „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”. Dane sprzedaży e-wydań dzienników po trzech kwartałach
W okresie styczeń-wrzesień 2015 najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.
- Filip Weichert Filip Weichert i Andrzej Ryk: z Bonnier Business Polska do Grupy Interia.pl
Filip Weichert i Andrzej Ryk, wcześniej związani z Bonnier Business Polska i Gremi Busniess Communication, dołączyli do zespołu marketingu i sprzedaży Grupy Interia.pl. Ryk pracował już w niej w latach 2012-2014.
- GG Komunikator GG sprzedany funduszowi Xevin Investments
Spółka GG Network (należąca do Grupy Allegro-GG) sprzedała platformę GG, obejmującą komunikator i serwis społecznościowy, funduszowi Xevin Investments. Wartości transakcji nie ujawniono.
- Rzeczpospolita „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”, „Gazeta Pomorska” przed „Echem Dnia” (sprzedaż e-wydań)
W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowała „Gazeta Pomorska”.









