„Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła kolejny raz „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazła się „Gazeta Wyborcza”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 314 918 egz., czyli o 3,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 153 929 egz. utrzymała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik względem stycznia ub.r. zmniejszył się o 8,84 proc. - najbardziej w zestawieniu.Warto dodać, że od tego roku urzędy państwowe czy spółki Skarbu Państwa zdecydowały o zmniejszeniu prenumeraty części tytułów prasowych, w tym „Gazety Wyborczej”. Bartosz Hojka, prezes Agory, przekonywał w lutym br., że większość odbiorców prenumeraty „GW’ to klienci indywidualni, a skala zamówień od instytucji publicznych to jej bardzo mała część.

W styczniu br. w prenumeracie „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w liczbie 44 810 egz., czyli o 10,73 proc. mniejszej niż rok wcześniej. Z kolei średnia sprzedaż wydań drukowanych dziennikach w kioskach spadła o 7,85 proc. do 107 303 egz.

Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,56 proc. do 152 007 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 3,72 proc. Dziennik ten w styczniu br. sprzedawał się w liczbie 60 077 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 53 083 egz., po stracie o 7,48 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 15,61 proc. i wyniosła 21 894 egz. Tytuł ten był liderem wzrostu już kolejny miesiąc z rzędu.

W styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 19,64 proc.Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 4,29 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+