- Facebook Senat USA przesłucha Facebooka w sprawie kryptowaluty Libra. Są wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa
Senat USA zamierza przeprowadzić własne dochodzenie związane z planami udostępnienia przez Facebook jego własnej kryptowaluty o nazwie Libra. Kongresmeni chcą ustalić czy Libra nie zagrozi prywatności i bezpieczeństwu użytkowników - na połowę lipca 2019 roku zapowiedziano przesłuchanie Davida Marcusa, szefa projektu.
- Libra Facebook wprowadza kryptowalutę Libra. Będzie obsługiwana przez aplikację Calibra
Facebook zaprezentował nową kryptowalutę o nazwie Libra. Wirtualny pieniądz pozwalający początkowo na realizowanie płatności na platformach Messenger i WhatsApp ma się pojawić na rynku w 2020 roku i będzie obsługiwany za pomocą specjalnej aplikacji Calibra. Taką samą nazwę nosi także nowy oddział Facebooka, który będzie się zajmował dostarczaniem usług finansowych. - W przyszłości Calibra zaoferuje coraz więcej mobilnych usług finansowych - zapowiada Mark Zuckerberg, szef Facebooka.
- Facebook Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy
Tuż przed rozpoczęciem festiwalu reklamowego Cannes Lions Facebook ogłosił, że zmienia całkowicie dotychczasowy model współpracy z firmami marketingowymi. Zamierza współpracować z wieloma agencjami należącymi do dużych holdingów przy każdej ze swoich aplikacji.
- Libra Facebook zbiera partnerów nowej kryptowaluty. Na liście Visa, Mastercard i PayPal
W najbliższych dniach Facebook ma zdradzić oficjalnie szczegóły dotyczące wprowadzenia na rynek własnej kryptowaluty. Firma pozyskała do projektu partnerów, wśród których są między innymi Visa, Mastercard, Uber i PayPal. Facebook zatrudnił też Eda Bowlesa, dyrektora banku Standard Chartered, który ma wspierać i nadzorować realizację projektu.
- Gemius/PBI Serwisy społecznościowe: Facebook, Fotka i GG ze spadkami. Instagram, Twitter i Reddit mocno w górę
Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, przy czym w skali roku podobnie jak GG.pl i Fotka.com zanotował spadki odwiedzalności. Dużo zyskały natomiast Instagram, Twitter i Reddit. Wśród aplikacji lideruje Messenger mający dwa razy więcej użytkowników niż WhatsApp, natomiast Tik Tok wyprzedza Twittera.
- Digital News Report Przyrost cyfrowych subskrypcji hamuje, internauci zmęczeni natłokiem informacji
Po kilku latach wzrostów skłonność użytkowników do kupowania płatnego dostępu do treści u wydawców wyraźnie słabnie - wynika z nowego raportu „Digital News Report” przygotowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Temu zjawisku towarzyszy wybieranie przez odbiorców tylko jednego płatnego dostawcy informacji, a także zmęczenie wielu użytkowników natłokiem newsów w internecie. Dla mediów najważniejszym kanałem społecznościowym pozostaje Facebook, na znaczeniu zyskują jednak komunikatory.
- Google Za 2,6 mld dolarów Google kupuje platformę Looker. Przez ostatnie 20 lat przejął 270 innych firm
Google przejmie Lookera, amerykańską firmę zajmującą się analizą cyfrowych danych. Transakcja ma wartość 2,6 mld dolarów, po jej zakończeniu Looker znajdzie się w Google Cloud, segmencie usług chmurowych. Od momentu swojego powstania Google przejął w sumie 270 innych firm, najwięcej w 2011 i 2014 roku.
- Huawei Facebook wycofuje swoje aplikacje ze smartfonów Huawei. Dostępne tylko dla obecnych użytkowników
Facebook zerwał współpracę z Huawei. Oznacza to że w nowych smartfonach i innych urządzeniach chińskiego producenta nie będą już preinstalowane takie aplikacje jak Facebook czy WhatsApp. Dostęp do tych platform w dotychczasowej formie zachowają obecni użytkownicy sprzętu Huawei, nie pojawią się one natomiast w nowych egzemplarzach urządzeń.
- WhatsApp WhatsApp wprowadzi w przyszłym roku reklamy
Od 2020 w komunikatorze WhatsApp, należącym do Facebooka, pojawią się reklamy.
- Facebook Facebook potwierdza własną kryptowalutę. GlobalCoin trafi na rynek w 2020 roku
Facebook potwierdził wcześniejsze informacje o wprowadzeniu na rynek własnej kryptowaluty o nazwie GlobalCoin. Cyfrowy pieniądz ma się pojawić w wybranych krajach na początku 2020 roku. Będą z niego korzystać między innymi użytkownicy WhatsApp i Instagrama realizując przekazy pieniężne w planowanym przez Facebook własnym systemie płatności online.









