Wzrost PKB spowolnił do 2,9% r/r w II kw.

Wzrost gospodarczy Polski spowolnił do 2,9% r/r w II kw. br. z 3,5% odnotowanych w I kw, szacują ekonomiści Ministerstwa Gospodarki. Według nich, wzrost PKB w całym I półr. wyniósł 3,2%. Prognoza na cały rok nadal wynosi 3,0%.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Według szacunków DSA MG, w I połowie 2012 roku PKB wzrósł o 3,2%. Zarówno konsumpcja, jak i inwestycje wykazały się dodatnim wkładem we wzrost PKB" - czytamy w raporcie Departamentu Strategii i Analiz resortu.

Według analityków resortu, spożycie ogółem wzrosło w I półr. o 1,3% i zwiększy się o 1,2% w całym roku (wobec wzrostu o 2,1% w 2011 r.), zaś spożycie indywidualne zwiększyło się o 2,1% i wzroście o 2,0% w całym roku (wobec +3,1% w 2011 r.). Wzrost nakładów brutto na środki trwałe w I półr. szacowany jest na 5,3%, zaś w całym roku powinien wynieść 3,5% (wobec 8,1% w 2011 r.).

Wcześniej przedstawiciele ministerstwa szacowali, że wzrost PKB w II kw. wyniesie poniżej 3,0%. Z kolei prezes Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) Janusz Witkowski mówił, że wzrost gospodarczy w II kw. br. na poziomie 3,0% r/r - na jaki liczył prezes Narodowego Banku Polskiego (NBP) Marek Belka - będzie można uznać za bardzo satysfakcjonujący.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele