Yield Bird przejmuje na wyłączność reklamy w Vinted.pl

Yield Bird po 6. miesiącach współpracy przejmuje obsługę powierzchni reklamowej serwisu Vinted.pl. Firma zajmie się w całości monetyzacją formatów reklamowych serwisu. Decyzja o podjęciu współpracy podjęta została na podstawie wysokich wyników sprzedażowych. Od października 2013 roku Yield Bird zwiększył przychody Vinted.pl o ponad 30%. Współczynnik fill rate o 100%. Yield Bird podniósł też RPM serwisu o 200%.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wyniki Vinted.pl w badaniu Megapanel PBI/Gemius za luty 2014

Vinted.pl  to portal społecznościowy służący wymianie ubrań i akcesoriów. Serwis posiada niemal 400 tyś. realnych użytkowników (real users), którzy generują prawie 24 mln odsłon miesięcznie. Użytkownik spędza jednorazowo na portalu średnio 1 godzinę i 20 minut, wykonując w tym czasie ok. 58 odsłon. Dla użytkowniczek, bo korzystają z niego głównie kobiety, portal jest całkowicie bezpłatny. Dlatego, aby był rentowny, finansowany jest z wpływów pochodzących od reklamodawców.

Wyniki Yield Bird w monetyzacji powierzchni reklamowej Vinted.pl

Współpraca pomiędzy a portalem Vinted.pl a marką Yield Bird rozpoczęła się w październiku 2013 roku. W czasie 6. miesięcy trwania efekty przekroczyły oczekiwania wydawcy i zdecydował się przekazać Yield Bird obsługę całej powierzchni reklamowej na zasadach wyłączności.

Yield Bird zwiększył przychody Vinted.pl o ponad 30%. Dzięki współpracy o 100% wzrósł współczynnik fill rate, czyli tzw. stopień wypełnienia powierzchni reklamowej. Yield Bird podnosi też systematycznie RPM serwisu[1]. Obecnie  jest on o 200% większy niż na początku działań.

Firma osiąga takie wyniki dzięki skupieniu wielu różnych sieci reklamowych, platform RTB, własnej sieci sprzedaży i współpracy partnerskiej z Google AdExchange. Każda odsłona sprzedawana jest w modelu aukcyjnym i uzyskuje w ten sposób najlepszą możliwą cenę. Współpraca z nami to przede wszystkim pewność poziomu przychodów – mówi Aleksander Szafaryn, Head of Business w Yield Bird. Mając konkretny wpływ na zapełnienie dostępnej powierzchni oraz dostęp do przemyślanej sieci partnerów dajemy gwarancję osiąganych przychodów. Umiejętnie łączymy automatyczne procesy z czynnikiem ludzkim i w czasie rzeczywistym kontrolujemy sprzedaż. Wydawca musi jedynie umieścić w serwisie odpowiedni kod, zobowiązać się do utrzymania pozycji reklam w ustalonych miejscach i zadbać o utrzymanie miesięcznej liczby odsłon powyżej ustalonego wspólnie progu. Resztą zajmuje się Yield Bird, dodaje Aleksander Szafaryn.  

[1] Revenue per mile to kwota, jaką wydawca zarabia za 1000 odsłon serwisu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów