Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. strony i aplikacje Google’a miały 28,7 mln polskich użytkowników i 97 proc. zasięgu, wobec 28,15 mln użytkowników i 96,5 proc. zasięgu we wrześniu br.
Jeszcze więcej polskich internautów zyskał YouTube (jako serwis www i aplikacja mobilna) - ich liczba zwiększyła się z 25,04 do 26,03 mln zł.
Agora wyprzedziła Grupę OLX
Duże wzrosły osiągnęła większość czołowych platform i wydawców internetowych. Grupa Ringier Axel Springer Polska (należy do niej m.in. Onet) zanotowała wzrost liczby odwiedzających z 22,78 do 23,44 mln, przeglądarkowy Facebook - z 21,58 do 21,98 mln, a Grupa Allegro - z 21,05 do 21,83 mln.
W przypadku Grupy Wirtualna Polska nastąpił wzrost z 20,92 do 21,16 mln internautów, a w przypadku Grupy Polsat-Interia - z 20,26 do 20,54 mln.

W serwisach i aplikacjach Grupy Agora liczba internautów zwiększyła się z 17,54 do 18,07 mln, dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę OLX, która zanotowała wzrost z 17,85 do 18,06 mln.
Ceneo.pl i TVP ze spadkami
Grupa Polska Press dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 16,74 do 17,27 mln zwiększyła przewagę nad Grupą ZPR Media (w górę z 14,94 do 15,04 mln).
Z kolei Grupa TVN osiągnęła wzrost z 12,39 do 12,68 mln internautów, Grupa Eurozet - z 10,81 do 11,54 mln, a Grupa Edipresse.pl - z 8,82 do 9,46 mln.
Natomiast na platformach Grupy Ceneo.pl liczba użytkowników zmalała z 13,16 do 12,99 mln, a Telewizja Polska wypadła z czołowej dwudziestki (we wrześniu jej serwisy i aplikacje miały 9,05 mln użytkowników).
W Polsce jest prawie 30 mln internautów
W badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w październiku na 29,6 mln, o 0,5 mln więcej niż we wrześniu. Liczba użytkowników korzystających z internetu codziennie zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 24,2 do 24,7 mln.

OLX.pl przed Ceneo.pl
Google.com miało w październiku 27,63 mln użytkowników, a Google.pl - 10,55 mln, wobec odpowiednio 27,14 i 10,55 mln we wrześniu.
Inna czołowe domeny zanotowały znaczące wzrost. Na Youtube.com liczba internautów zwiększyła się z 20,85 do 21,62 mln, na Onet.pl - z 18,93 do 19,53 mln, na Allegro.pl - z 17,62 do 17,85 mln, a na WP.pl - z 15,97 do 16,06 mln.

Ceneo.pl zanotowało spadek z 12,94 do 12,69 mln internautów i zostało wyprzedzone przez OLX.pl (wzrost z 12,71 do 12,86 mln). Zmniejszyła się też liczba użytkowników przeglądarkowego Instagrama - z 8,7 do 8,52 mln.
Na komputerach Allegro przed Grupą WP i RASP
Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała w październiku 22,24 mln użytkowników i 75,2 proc. zasięgu, wobec 21,41 mln użytkowników i 73,4 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.

YouTube osiągnął wzrost liczby internautów z 15,44 do 16,16 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 14,65 do 15,58 mln. W serwisach i aplikacja Grupy Allegro liczba użytkowników zwiększyła się z 12,25 do 12,67 mln, w tych Grupy Wirtualna Polska - z 12,2 do 12,36 mln, a w tych Grupy RASP - z 10,97 do 11,52 mln.
Google.com osiągnęło na komputerach wzrost liczby użytkowników z 20,93 do 21,83 mln, a Google.pl - z 8,56 do 8,79 mln.
Na Allegro.pl liczba odwiedzających zwiększyła się z 11,4 do 11,56 mln, na Onet.pl - z 7,92 do 8,29 mln. Niewielkie wzrost zanotowały przeglądarkowe Instagram (z 4,54 do 4,56 mln) i Netflix (z 4,42 do 4,55 mln).

TVP i Facebook ze spadkiem w mobile’u
Na smartfonach i tabletach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 25,48 do 25,9 mln, YouTube - z 22,56 do 23,42 mln, a Grupa RASP - z 20,89 do 21,12 mln.
Grupa Allegro dzięki wzrostowi z 18,25 do 18,85 mln wysunęła się przed Grupę Polsat-Interia i Grupę Wirtualna Polska, które zanotowały mniejsze wzrosty.

Natomiast w serwisach i aplikacjach Telewizji Polskiej liczba internautów zmalała z 8,19 do 7,27 mln, a w przeglądarkowym Facebooku - z 15,97 do 15,48 mln.
Na Google.com liczba użytkowników w mobile’u zwiększyła się z 22,88 do 22,92 mln, na Onet.pl - z 17,65 do 17,85 mln. Natomiast WP.pl zanotowała spadek z 14,32 do 14,19 mln odwiedzających.
Aplikacje YouTube’a i Gmaila mocno w górę
W pierwszej dziesiątce aplikacji mobilnych dominują te należące do Google’a. Aplikacja wyszukiwarki Google zanotowała wzrost z 22,47 do 23,42 mln polskich użytkowników, aplikacja YouTube’a - z 20,71 do 21,93 mln, a Gmaila - z 16,65 do 17,66 mln.
Zyskały też aplikacje koncernu Meta (do niedawna działającego pod nazwą Facebook): sam Facebook osiągnął wzrost z 21,12 do 21,85 mln internautów, Messenger - z 20,26 do 21,05 mln, a WhatsApp - z 13,17 do 13,81 mln.
Rekordowe wyniki w skali kilku miesięcy, od kiedy w ramach badania Mediapanel są podawane dane aplikacji mobilnych nieobjętych audytem, osiągnęły aplikacje Netflixa, TikToka i InPostu. W pierwszej liczba polskich internautów zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 8,81 do 9,74 mln, w drugiej - z 8,4 do 9,1 mln, a w trzeciej - z 8,12 do 8,65 mln.
Czołowe aplikacje objęte w Mediapanelu audytem (czyli należące do wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności) osiągnęły niższe dynamiki.
W aplikacji Allegro liczba użytkowników wzrosła z 9,1 do 9,29 mln, w Jakdodaje - z 2,01 do 2,28 mln, a w Playerze - z 1,29 do 1,42 mln.











