YouTube, Google i Ceneo mocno w górę, Instagram i Snapchat w dół (Gemius/PBI z października)

W październiku prawie wszystkie czołowe serwisy i wydawcy internetowy osiągnęli wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca. Najwięcej zyskały YouTube, Google.com. i Ceneo. Spadki zanotowały natomiast aplikacje mobilne Mapy, Muzyka Google Play, Instagram i Snapchat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,42 mln realnych użytkowników (czyli 96,2 proc. wszystkich polskich internautów), o 613,4 tys. więcej niż we wrześniu. Wykonali oni 7,42 mln odsłon, więcej niż zanotowały zajmujące dwie kolejne pozycje Facebook i Grupa Onet-RASP.

Facebook, Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska zanotowały po 21-22,5 mln użytkowników i 3-3,8 mld odsłon. Pierwszy wydawca zyskał w skali miesiąca 864,1 tys. użytkowników, drugi - 601 tys., a trzeci - 742,6 tys.

Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Grupa Ceneo.pl (o 1,12 mln użytkowników) i YouTube (o 1,09 mln). Po ponad 900 tys. odwiedzających zyskały też Grupa Interia.pl, Grupa Polska Press, Wikipedia, Grupa TVN, CDA.pl i Filmweb.

W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,5 mln, w tym 24 mln korzystających z sieci na komputerach osobistych i laptopach, a 21,3 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.pl zanotowało w październiku 25,93 mln użytkowników (461,1 tys. więcej niż we wrześniu) i 6,49 mld odsłon, a Google.com - 19,98 mln użytkowników (po wzroście o 1,31 mln w skali miesiąca) i 812,6 mln odsłon.

Po ponad milion odwiedzających zyskały też YouTube (wzrost o 1,09 mln do 20,42 mln) i Ceneo.pl (o 1,12 mln do 10,26 mln).

WP.pl miała 14,8 mln użytkowników i 2,43 mld odsłon, Allegro.pl - 16,39 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Onet.pl - 17,3 mln użytkowników i 1,82 mld odsłon.

grafika

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała wzrost liczby odsłon o 566,6 tys. do 23,3 mln oraz 5,12 mld odsłon. YouTube zyskał w skali miesiąca 919,9 tys. odwiedzających, Grupa Interia.pl - 971,5 tys., Grupa Polska Press - 916,9 tys., natomiast Mozilla.org - aż 2,85 mln.

grafika

Google.pl miał na komputerach 23 mln użytkowników (o 551,3 tys. więcej niż we wrześniu) i 4,52 mld odsłon. Google.com zanotował o 1,06 mln odwiedzających więcej niż miesiąc wcześniej, a Blogspot.com - o 1 mln więcej.

Onet.pl przy 13,43 mln użytkowników miał 1,17 mld odsłon, a WP.pl - przy 11,05 mln użytkowników 1,78 mld odsłon.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała w zeszłym miesiącu 18,39 mln użytkowników (o 447,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2,3 mld odsłon, Grupa Onet-RASP - 14,3 mln użytkowników (po wzroście o 470,9 tys. w skali miesiąca) i 1,48 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 14,05 mln użytkowników (557,7 tys. więcej niż we wrześniu) i 1,16 mld odsłon.

Facebook zyskał w skali miesiąca 970,3 tys. użytkowników, Grupa TVN - 766,8 tys., YouTube - 672 tys., a Grupa Ceneo.pl - 689 tys.

grafika

Google.pl jako jedyna witryna zanotowała w mobile’u spadek liczby użytkowników - o 220,4 tys. do 16,79 mln. Miała przy tym 1,96 mld odsłon.

Facebook zanotował 13,06 mln użytkowników i 1,62 mld odsłon, a Google.com - 12,36 mln użytkowników (1,18 mln więcej niż miesiąc wcześniej) i 275,2 mln odsłon.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 701,3 tys. odwiedzających, YouTube - 672 tys., a Wikipedia - 617,8 tys.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w zeszłym miesiącu 14,96 mln internautów, o 1,03 mln więcej niż we wrześniu. YouTube zyskał w skali miesiąca 726,1 tys. użytkowników, Dysk Google - 916,9 tys., OLX.pl - 646,5 tys., a Rossmann PL - 648,1 tys.

Za to aplikacja Mapy w porównaniu z wrześniem straciła 706,5 tys. użytkowników, Muzyka Google Play - 611 tys., Snapchat - 330,5 tys., a Instagram - 204,7 tys.

grafika

Liczebność próby: N=144 419. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z II kwartału 2017 r. i badania Maluchy z 2016 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"