YouTube zapłaci 100 mln dol. twórcom na platformie Shorts. Chce ich odciągnąć od konkurencji

YouTube zapowiedział, że w ramach specjalnego funduszu będzie płacił twórcom, którzy zamieszczą swoje treści na platformie YouTube Shorts. W ciągu dwóch będzie to w sumie 100 mln dolarów. Nagradzane finansowo mają być tylko najlepsze materiały, które nie pojawią się na platformach konkurencyjnych dla YouTube’a.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
YouTube zapłaci 100 mln dol. twórcom na platformie Shorts. Chce ich odciągnąć od konkurencji

Usługa o nazwie Shorts została uruchomiona w marcu br. w formie testowej w USA. Shorts jest sekcją dostępną w mobilnej aplikacji YouTube, pozwala ona na tworzenie i publikowanie krótkich filmów wideo wraz z podkładem muzycznym. Shorts staje się więc naturalnym konkurentem podobnych platform, przede wszystkim TikToka.

100 mln dolarów dla twórców

Teraz, aby zapewnić odpowiedni wybór treści na Shorts YouTube zapowiedział, że będzie opłacał twórców publikujących materiały w tej usłudze.

Zgodnie z planem w ciągu najbliższych dwóch lat twórcy obecni na Shorts mają otrzymać w sumie kwotę 100 mln dol., w celu realizacji tego projektu powołano specjalny fundusz o nazwie YouTube Shorts Fund.

Według wstępnych zapowiedzi co miesiąc będą wyłaniane najpopularniejsze i najbardziej angażujące materiały, a ich autorzy odpowiednio nagradzani. Jednak konkretne kwoty, które mają otrzymać poszczególni autorzy treści nie są na razie znane.

YouTube zapowiada, że każdego miesiąca spodziewa się wypłacać pieniądze tysiącom twórców. Warunkiem jest to, aby publikowane treści były oryginalne i ekskluzywne, co w domyśle oznacza, że nie będą mogły pojawiać się na innych konkurencyjnych platformach.

W ten sposób YouTube zamierza zapewne odciągnąć wielu autorów materiałów głównie od TikToka czy uruchomionej przez Instagrama sekcji Reels.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"