O rozmowach prowadzonych pomiędzy Spotify a Gimlet Media poinformowały na podstawie własnych źródeł zachodnie media, m.in. Recode i „Wall Street Journal”. Zgodnie z tymi doniesieniami negocjacje w sprawie przejęcia są na zaawansowanym etapie.
Gimlet Media jest jednym z największych na rynku producentem podcastów. Materiały tworzone przez wydawcę są publikowane w największych serwisach, m.in. na platformie Amazon Prime, w ograniczonym zakresie pojawiają się także na Spotify.
Po finansowaniu uzyskanym w 2017 r. Gimlet Media jest wyceniany na ok. 70 mln dol., jednak wartość ewentualnej transakcji miałaby wynosić 200 mln dol.
Gdyby doszło do zawarcia umowy byłoby to pierwsze w historii Spotify przejęcie zewnętrznej firmy dostarczającej treści, a serwis wkroczyłby silniej niż dotąd na rozwijający się rynek podcastów. Spotify już teraz docenia potencjał materiałów dźwiękowych o charakterze rozrywkowym czy publicystycznym - od ub.r. na platformie pojawia się coraz więcej podcastów, możliwość publikacji takich treści otrzymali też pojedynczy twórcy.

W III kwartale 2018 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów rok do roku o 31 procent. Spółka wykazała stratę, która jednak była mniejsza o 92 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Ze Spotify korzysta globalnie 191 mln użytkowników, z czego 87 mln płaci subskrypcje.











