Żabka Nano testuje automat z alkoholem

W jednym z autonomicznych sklepów Żabki testowany jest automat z alkoholem. Rozwiązanie udostępniono w jednej z placówek Nano w Warszawie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Żabka Nano testuje automat z alkoholem

Żabka Nano to koncept autonomicznego, całodobowego sklepu bez obsługi. Każdy sklep jest otwarty 7 dni w tygodniu, także we wszystkie niedziele i święta. Swój asortyment każda Żabka Nano dostosowuje do lokalizacji i profilu klientów.

Obecnie w modelu autonomicznym działa około 50 sklepów z szyldem Żabka. Są umieszczane tam, gdzie ze względu na ograniczoną powierzchnię lub wymogi prawne nie zmieściłaby się standardowa placówka sieci Żabka, np. w biurowcach, klubach fitness czy akademiku, przy stacjach metra, czy nawet w szpitalach i na terenach firm.

Piwo w Żabce Nano

Żabka Nano w jednym z punktów w Warszawie udostępniła klientom maszynę, z której mogą kupić piwo w butelce lub puszce. Działa ona podobnie jak automaty vendingowe - z tym że otwarcie następuje po weryfikacji wieku klienta. 

Rozwiązanie może budzić wątpliwości etyczne oraz pytanie, czy nie będzie z niego korzystała głównie niepełnoletnia młodzież.  

Żabka w oświadczeniu zapewniła, że sprzedaż z automatu odbywa się "zgodnie z przepisami prawa regulującego sprzedaż alkoholu w Polsce, po wcześniejszej weryfikacji klienta zarówno pod kątem trzeźwości, jak i wieku". - Wdrażając to rozwiązanie po pierwsze w pełni zastosowaliśmy się do aktualnie obowiązujących przepisów, a po drugie testowane przez nas rozwiązanie (a nie usługa, jak czytamy w przytoczonym artykule) służy do sprzedaży niskoprocentowego alkoholu i spożywania go poza miejscem sprzedaży i nie w miejscach publicznych - dodała firma.

- Uważamy, że zastosowanie dodatkowej technologii w sposób precyzyjny umożliwia weryfikację wieku klienta. Dodatkowo od początku procesu zakupowego klient jest aktywnie informowany o szkodliwości spożycia alkoholu i braku możliwości jego sprzedaży osobom niepełnoletnim - podkreśliła.

Żabka już była w przeszłości krytykowana za praktyki sprzedażowe związane z alkoholem. Sieć w maju w swojej aplikacji prowadziła promocję na zakup wódki Żołądkowa Gorzka, kusząc klientów możliwością wygrania roweru. W ostrych słowach skomentował to aktywista Jan Śpiewak, nazywając Żabkę "zagrożeniem dla zdrowia i bezpieczeństwa publicznego". "Jazda na rowerze i chlanie" - nie przebierał w słowach aktywista Jan Śpiewak.

Żabka ma ponad 9000 sklepów w Polsce, prowadzonych przez franczyzobiorców.

W Żabce Nano zakupy mogą zrobić klienci posiadający aplikację mobilną sklepu, z której skanują QR kod pozwalający na wejście do sklepu. Dodatkowo przy wejściu przykłada się kartę płatniczą do terminala. Płatność za zakupy zostaje pobrana automatycznie, a potwierdzenie wysłane w aplikacji, mailem lub sms-em. Dzięki systemu specjalnych czujników i kamer wiadomo co kupuje konkretny klient.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii