1. Netflix Australia: Honest ads
Sarkastyczne podejście do tematu reklamy. Nie mogło być inaczej, skoro główną rolę zagrał Ricky Gervais. Po części improwizowane etiudy, które świetnie się sprawdzają jako online video.

2. GEICO: Unskippable
Czysty pastisz reklamowy. Dodatkowo, zabawny poprzez wykorzystanie kontekstu funkcji „pomiń reklamę”. Jest tu wszystko, na czym przez wiele lat był budowany złudny, hurraoptymistyczny komunikat marketingowy: generyczne slogany, „reklamiarskie” scenki sytuacyjne, high five, shaking hands etc. Zatrzymane w absurdalnym momencie, którego wcale nie chcesz pominąć.

3. Selfridges: He She Me
Sieć brytyjskich domów handlowych kontynuuje odważną linię kreacji. W naturalny sposób czerpie z popkultury i trendów. Tym razem promocji nowej kolekcji towarzyszyło wydanie płyty audio oraz emisja teledysku-reklamy.

4. Prince’s Trust: Thousands learn the hard way - can you see their potential
Prince’s Trust pomaga walczyć z wykluczeniem społecznym, m.in. poprzez zawodową aktywizację młodych osób. Wykluczeniem, którego źródło tkwi także w naszych powierzchownych i pełnych uprzedzeń ocenach innych ludzi. Prince’s Trust pokazuje drugą stronę „patologii” społecznych. Uświadamia, że w sprzyjających warunkach indywidualne, przykre doświadczenia można przemienić w ogromny potencjał, także zawodowy.

5. Madrid Fusión 2015: The Man With Two Mouths
Jak zareklamować festiwal kulinarny? Czemu nie krótkim metrażem w stylu Wesa Andersona? Świetnie zekranizowana historia o ciekawej narracji. Absurdalny i wzruszający portret człowieka, który szuka swojego miejsca. Temat niby standardowy, a w tak wyjątkowym ujęciu.

6. Honda: Keep up
Proste doświadczenie wizualne ilustrujące, czym jest marka Honda. Świetne copy, które jest integralną częścią dźwięku i obrazu. Koncept i wykonanie w punkt. Spot był robiony z dużym wyczuciem i „reżyserią” wrażeń, jaki wywoła u widza. Jak dla mnie mistrzowska etiuda reklamowa.

7. Grey Berlin - Ad Roulette
Na koniec autopromocja agencji Grey Berlin. Żart z generycznych reklam. Sprytny i dowcipny mashup. Reklamowa ruletka łączy obraz i dźwięk z różnych spotów. Działa w serwisie ad-roulette.org.

Wojciech Lewicki, creative w VML PolandCopywriter i creative od 8 lat. Wcześniej pracował w agencjach: Faceaddicted, Ogilvy, Red8Digital. Jako freelancer tworzył m.in. dla K2, Gong, Studio Radia Zet. Absolwent Akademii Teatralnej i student Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych na wydziale Sztuka Nowych Mediów. Lubi krótkie zdania i długie opowieści.











