Zakaz reklam z szefem InPostu na Facebooku i Instagramie

Biznesmen Rafał Brzoska wywalczył zabezpieczenie ochrony wizerunku i danych osobowych w reklamach emitowanych w serwisach Mety. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) na podstawie przepisów RODO wydał postanowienie zakazujące przez 3 miesiące koncernowi wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi twórcy InPostu. W tym tygodniu analogiczna decyzję urząd podjął w sprawie żony Brzoski, Omeny Mensah.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Zakaz reklam z szefem InPostu na Facebooku i Instagramie

Prezes UODO Mirosław Wróblewski wydał postanowienie tymczasowo zakazujące firmie Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi Rafała Brzoski na Facebooku i Instagramie w Polsce. Zakaz obowiązuje przez 3 miesiące i stanowi reakcję na poważne naruszenia godności, czci oraz prywatności znanego przedsiębiorcy i prezesa.

Jest to już druga w tym tygodniu trudna decyzja w zakresie ochrony wizerunku osoby publicznej. Pierwsza dotyczy Omeny Mensah, znanej prezenterki i prezeski filantropki, inwestorki, a prywatnie żony Rafała Brzoski.

UODO interweniuje w sprawie Brzoski

– Decyzja przełomowa, ponieważ po raz pierwszy w Polsce podmiot z branży Big Tech otrzymał zakaz wyświetlania informacji z wizerunkiem osoby fizycznej – komentował tę decyzję UODO Jakub Chlebowski, radca prawny z kancelarii Peak Legal, specjalizujący się w tematyce ochrony danych i wizerunku.

Prezes UODO uznał, że istnieje pilna potrzeba podjęcia działań w sprawie Rafała Brzoski, ponieważ wykorzystywanie jego danych osobowych w reklamach niesie za sobą znaczne, negatywne skutki dla niego oraz jego podstawowych praw i wolność.

„Zostało uprawdopodobnione, że dalsze wyświetlanie reklam z jego danymi osobowymi zagraża spowodowaniem poważnych i trudnych do usunięcia skutków – treści rozpowszechniane w reklamach mogą wywołać dotkliwe skutki finansowe u innych osób (użytkowników portali)” – czytamy w komunikacie.

– Zmieńmy to na zawsze! Bądźmy pierwsi na świecie którzy mówię głośne NIE dla szerzonych przez BIG Techy deep fejki czy mowę nienawiści – powiedział Rafał Brzoska.

W przypadku naruszenia zakazu, firmie grozi kara finansowa sięgająca do 4 proc. światowego przychodu, który w pierwszym kwartale 2024 roku wyniósł ponad 36,5 miliarda dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele