Zakaz reklamowania niezdrowej żywności

Ofcom - brytyjski regulator rynku medialnego - zakazał emisji reklam niezdrowej żywności (junk food) w czasie programów telewizyjnych skierowanych do dzieci.

BBC - km
BBC - km
Udostępnij artykuł:

Reklamy jedzenia i picia bogatego w tłuszcz, sól i cukier nie będą mogły być nadawane przed, w trakcie i po programach dla dzieci w wieku 4-9 lat. Zakaz wprowadzono w związku narastającym problemem otyłości wśród dzieci.

Od przyszłego roku zakaz obejmie również spoty nadawane przy programach dla dzieci w wieku do 15 lat, a także przy programach dla dorosłych cieszących się także dużą popularnością wśród dzieci.

Kanały przeznaczone stricte dla dzieci będą mogły wprowadzać restrykcje stopniowo, ale pełny zakaz musi być zastosowany najpóźniej 1 stycznia 2009 roku.

Za dostosowanie reklam do nowych reguł odpowiadać będą stacje telewizyjne oraz Broadcast Advertising Clearance Centre (BACC) – organizacja zajmująca się akceptacją większości brytyjskich reklam. O tym, które produkty będą podlegać zakazowi, decydować będzie Food Standards Agency – niezależny organ nadzorczy odpowiedzialny za ochronę zdrowia i interesy konsumentów związane z żywnością.

Ofcom (Office of Communications) to brytyjski organ państwowy kontrolujący rynek mediów i telekomunikacji. Został powołany do życia 29 grudnia 2003 roku, zastępując i przejmując uprawnienia pięciu istniejących wcześniej urzędów (Broadcasting Standards Commission, Independent Television Commission, Office of Telecommunications – Oftel, Radio Authority, Radiocommunications Agency).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"