Zalando z rekordowym wzrostem w III kwartale. "Na drugą falę pandemii jesteśmy lepiej przygotowani niż wiosną"

Zalando osiągnęła wzrost w trzecim kwartale 2020 r. Wolumen towarów brutto (GMV) i przychody wzrosły o 29,9 procent i 21,6 procent, odpowiednio do 2,5 miliarda i 1,8 miliarda euro. Wzrost był w szczególności spowodowany rosnącą sprzedażą online w trakcie trwającej pandemii koronawirusa, a także dobrymi wynikami programu partnerskiego Zalando i Zalando Lounge.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zalando z rekordowym wzrostem w III kwartale. "Na drugą falę pandemii jesteśmy lepiej przygotowani niż wiosną"

W tym okresie Zalando osiągnęło skorygowany wynik EBIT w wysokości 118,2 mln euro, czyli marżę w wysokości 6,4 proc. Spółka informuje, że znacząco wyższe koszty sprzedaży i wzrost wydajności wpłynęły na rentowność w trzecim kwartale. Spółka uwolniła też odpisy aktualizujące wartość zapasów w wysokości 35 mln euro, co miało pozytywny jednorazowy wpływ na rentowność.

- Ponieważ druga fala koronawirusa zaczyna się z większą siłą niż przewidywano, jesteśmy znacznie lepiej przygotowani niż na początku roku. Nasza strategia dla mody nadal umożliwia nam przekształcenie przyspieszonej zmiany popytu konsumentów w kierunku ofert cyfrowych w możliwości biznesowe dla Zalando i jego partnerów. Będziemy nadal inwestować, aby napędzać silny wzrost po 2020 r., kierując się kluczowymi priorytetami strategicznymi: powiększaniem naszej bazy aktywnych klientów, pogłębianiem relacji z klientami i przyspieszeniem zmiany naszej platformy - mówi David Schröder, dyrektor finansowy Zalando.

Lepsze prognozy całoroczne

W związku z dobrymi wynikami finansowymi Zalando podniosło prognozy na rok finansowy 2020.

Firma oczekuje teraz, że wolumen towarów brutto (GMV) wzrośnie o 25-27 proc., przychody o 20-22 proc., a skorygowany EBIT na poziomie 375-425 mln euro.

W prognozie opublikowanej 15 lipca 2020 r. Zalando zakładało wzrost GMV o 20–25 proc., wzrost przychodów o 15–20 proc. i skorygowany EBIT na poziomie 250-300 mln euro za cały rok.

Stały priorytet w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników

W odpowiedzi na drugą falę koronawirusa priorytetem Zalando pozostaje ochrona zdrowia i bezpieczeństwa pracowników.

We wszystkich biurach i placówkach logistycznych wdrożono ścisłe środki zapobiegawcze, które są zgodne z wytycznymi i zaleceniami rządowymi.

- Sukces Zalando zależy wyłącznie od naszych zespołów, które wykazały się wyjątkowymi wynikami w bezprecedensowym czasie. Aby docenić to wyjątkowe zaangażowanie i wkład, zdecydowaliśmy przyznać wszystkim 14 000 pracowników jednorazową premię w wysokości 500 euro - powiedział Robert Gentz, Co-CEO w Zalando.

Zalando w walce z pandemią

Firma chce wesprzeć też swoich partnerów biznesowych. Zniesie m.in. wszelkie prowizje dla partnerów korzystających z programu Connected Retail do końca pierwszego kwartału 2021 roku oraz zaoferuje partnerom wcześniejsze wypłaty w celu wsparcia ich płynności finansowej.

Zalando stało się już największą w Europie platformą dla sklepów odzieżowych z około 2000 aktywnymi sklepami. Firma ma na celu potrojenie tej liczby w 2021 roku. Od 1 listopada 2020 r. Zalando rozszerzyło działalność Connected Retail na Danię, Finlandię i Norwegię. W 2021 r. pojawi się pięć kolejnych krajów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"