Zawalcz o statuetkę YouTube Works. Sprawdź jak zgłosić swoją kampanię do trzeciej edycji konkursu

Do 15 września trwają zgłoszenia do YouTube Works Awards 2023. Konkurs wyłoni najbardziej kreatywne i efektywne kampanie na YouTube w Polsce. Sprawdźcie, jak zgłosić swoją kampanię i zawalczyć o statuetkę.

artykuł sponsorowany
artykuł sponsorowany
Udostępnij artykuł:
Zawalcz o statuetkę YouTube Works. Sprawdź jak zgłosić swoją kampanię do trzeciej edycji konkursu

To już trzecia polska edycja konkursu YouTube Works, organizowanego przez Google w partnerstwie z Kantarem. W poprzedniej edycji triumfowały m.in. “Gang Swojaków Biedronki” Jeronimo Martins Polska S.A., “Robin Hood i Szmaragdowy Król” Storytel czy “Poszukiwacze zaginionych płatków” Grupy Maspex Sp. z o.o. Grand Prix natomiast powędrowało do kampanii “Jestem kobietą” marki YES, która zwyciężyła także w dwóch innych kategoriach.

– Cieszymy się, że YouTube Works na stałe wpisał się w kalendarz konkursów marketingowych, a my możemy kolejny raz dać szansę jurorom na ocenę i wyróżnienie wyjątkowych kampanii. Poprzednie edycje pokazały, że mamy w Polsce wielu twórców i wiele twórczyń, których nieszablonowe pomysły potrafią przełożyć się na skuteczność kampanii i którzy “umieją w wideo” – mówi Olga Kudryk, Marketing Manager, Google. – Zależy nam na projektach, które wykorzystują potencjał reklamowy YouTube oraz kampaniach, które już są szeroko dyskutowane i rozpoznawalne lub dopiero może usłyszeć o nich świat. Przyznając statuetki YouTube Works, chcemy docenić czasochłonną i często trudną pracę wszystkich marketerów i marketerek, bohaterów dnia codziennego. Każdy, kto tworzy kampanie, zasługuje na nagrodę.

Jury złożone z 28 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej, reklamowej, a także niezależnych twórców i twórczyń (pełny skład jury na stronie) wybierze i wyróżni kampanie w sześciu kategoriach:

•    “Unskippable” CreativeKampanie wyróżniające się wyjątkową, wciągającą historią przedstawioną w równie nietuzinkowy sposób, jednocześnie zrealizowane w ramach jednej innowacyjnej strategii, np. przy użyciu sekwencjonowanych reklam na YouTube.

•    Ingenious InsightW tej kategorii szczególnie liczą się odkrywczość, prawdziwość i świeżość zawartych w strategii insightów, ich integracja z marką oraz dopasowanie do grupy docelowej i wykorzystanie narzędzi YouTube.

•    Action DriverDziałania marketingowe, które bezpośrednio przełożyły się na aktywność odbiorców - ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników, sprzedaż itp. O zwycięstwie w tej kategorii decydują wskaźniki i dane potwierdzające efektywność kampanii oraz ich relację do budżetu.

•    Force for GoodKategoria idealna dla  kampanii CSR, organizowanych przez znane marki, jak i działań organizacji pozarządowych lub lokalnych inicjatyw. Ważne, żeby przy pomocy YouTube realizowały szczytny cel, ponieważ misja jest zawsze ważniejsza niż budżet i wielkie efekty można osiągać niewielkimi środkami.

•    The UnderdogSpecjalna kategoria dedykowana małym i średnim przedsiębiorcom: swoje projekty w jej ramach mogą zgłosić firmy zatrudniające do 100 pracowników, lokalne brandy, a także osoby używające platformy YouTube do budowania swojej marki osobistej. 

•    Full Funnel Marketing on YouTube

W tej kategorii zostaną wzięte pod uwagę kampanie, w których YouTube został wykorzystany na co najmniej dwóch etapach lejka zakupowego (świadomość, rozważanie i działanie) w dowolnej konfiguracji. Poszukiwane są kampanie z efektami, które są wynikiem błyskotliwie rozbudowanych media planów.

Dodatkowo każda ze zgłoszonych kampanii ma szansę zawalczyć o Grand Prix konkursu.

Jak zgłosić kampanię?

Do konkursu swoją kampanię może zgłosić każdy marketer i marketerka: zarówno marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, jak i niezależni twórcy, fundacje, a także małe i średnie przedsiębiorstwa. W tym roku oceniane będą kampanie wyświetlane w okresie od lipca 2022 do lipca 2023.

Wystarczy do 15 września br. wypełnić formularz na stronie https://yt.be/workspl

Zgłoszenia do konkursu są bezpłatne.

– To już trzecia polska edycja konkursu, nad której prawidłowym przebiegiem i merytoryką mamy przyjemność czuwać wraz z zespołem. Mamy nadzieję, że nowe kategorie, które proponujemy w tym roku, pozwolą zgłaszającym jeszcze mocniej podkreślić wyjątkowy i przemyślany kształt ich działań. Podobnie jak w poprzednich latach sędziowie ocenią kampanie, biorąc pod uwagę aspekty zarówno kreatywne, jak i biznesowe w zgłoszonych kampaniach. Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas zamkniętych obrad, a szansę na wygraną ma każdy podmiot umiejętnie wykorzystujący potencjał YouTube – niezależnie od tego, jakim budżetem i zasobami dysponuje – dodaje Małgorzata Ambrożewicz, Senior Digital Executive, Kantar.

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.

artykuł sponsorowany
Autor artykułu:
artykuł sponsorowany
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"