Nestlé zredukuje zawartość cukru w swoich produktach

Firma Nestlé - do której należą takie marki jak m.in. Princessa, KitKat, Winiary - ogłosiła, że zredukuje ilość cukru w swoich produktach o co najmniej 18 000 ton. Już mniej cukru jest w produktach marki Nesquik, wkrótce jego ilość zostanie ograniczona w batonach KitKat oraz w płatkach śniadaniowych, kaszkach dla dzieci i gazowanych napojach owocowych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Nestlé zredukuje zawartość cukru w swoich produktach
fot. Shutterstock.com

Nestlé chce wesprzeć Komisję Europejską i państwa członkowskie UE, które mają opracować do końca tego roku plany działania dotyczące ulepszenia produktów spożywczych. Deklaracja redukcji cukru jest częścią większego pakietu globalnych zobowiązań Nestlé, który zostanie ogłoszony 7 marca br.

Podczas Konferencji Unii Europejskiej na temat otyłości wśród dzieci na Malcie, firma Nestlé zobowiązała się do redukcji cukru. Marco Settembri, wiceprezes Nestlé i dyrektor na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną, podkreślił znaczenie zdrowego żywienia: "Jeżeli jedna trzecia dzieci cierpi na nadwagę lub otyłość, to jest to dla nas wyraźny sygnał, że musimy zrobić coś więcej w celu ułatwienia im podejmowania odpowiednich wyborów żywieniowych i promowania aktywnego stylu życia.” - powiedział.

W ciągu ostatnich trzech lat Nestlé zredukowało cukier w swoich produktach w Europie o 11 300 ton. Niedawno firma wprowadziła na rynek napój kakaowy Nesquik zawierający 3,4 gramów cukru na porcję, co stanowi prawie 70 proc. cukru mniej, w porównaniu do standardowej wersji tego produktu.

Do 2020 roku Nestlé planuje również zredukować zawartość cukru o 8 proc. w batonie KitKat, a także zmniejszyć jego zawartość w płatkach śniadaniowych, kaszkach dla dzieci i gazowanych napojach owocowych.

Według Marco Settembri głównym wyzwaniem jest zaangażowanie całej branży, tak aby wspólnie zmienić preferencje konsumentów: "Produkty Nestlé stanowią zaledwie kilka procent towarów spożywczych znajdujących się na półkach sklepowych. Jeśli chcemy zmienić preferencje konsumentów, to cała branża, w tym producenci marek własnych, musi zaangażować się w te działania." - powiedział.

Komisja Europejska i państwa członkowskie zgodziły się do końca 2017 roku opracować lokalne plany działania w celu redukcji cukru dodawanego do produktów spożywczych.

Oficjalnym powodem redukcji cukru ma być walka z otyłością oraz podwyższoną liczbą zachorowań na cukrzycę, głównie wśród dzieci. Organizacje zdrowotne twierdzą jednak, że prawdziwym motywem jest wprowadzenie podatku od cukru w wielu krajach europejskich. Węgry, Francja czy Dania wprowadziło bowiem podatek od słodkich napojów. W 2018 roku ich śladami ma pójść także Wielka Brytania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"