Kampania „Klub Pancernika” jest skierowana do dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców. Celem akcji - prowadzonej pod hasłem „Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy” - jest przekonanie tych odbiorców, że zapięcie małego dziecka w foteliku to bezwzględny warunek udziału w każdej podróży samochodem.
Koncepcja kreatywna jest oparta na postaci Pancernika Gustawa i piosence na melodię „Deszczów niespokojnych” w serialu „Czterej pancerni i pies”. W ramach akcji działa strona klubpancernika.pl, na której najmłodsi internauci mogą korzystać z gier i zabaw ćwiczących spostrzegawczość i umiejętności manualne, rodzice - informacje i wskazówki dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz giełdę fotelików, a nauczyciele - scenariusze zajęć i inne materiały dydaktyczne dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Akcja - obejmująca radio, telewizję, prasę i billboardy - będzie prowadzona w dwóch etapach: od 15 sierpnia i od połowy października. Październikowa odsłona kampanii obejmie również konkursy dla najmłodszych i ich rodziców oraz działania edukacyjne prowadzone w szkołach.
Za kreację, promocję i zakup mediów na potrzeby akcji odpowiada agencja reklamowa Fabryka Komunikacji Społecznej. Organizatorem i inicjatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie, który korzysta z dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko.











