ZenithOptimedia i MediaCom najskuteczniejszymi domami mediowymi w Polsce

W ub.r. najwięcej dużych budżetów mediowych na polskim rynku pozyskały ZenithOptimedia Group, MediaCom Warszawa, Universal McCann i Starcom. Dało to firmom czołowe miejsca w rankingu RECMA Compitches.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Firma RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) za pozyskane w 2013 roku budżety przyznała ZenithOptimedia Group 24 pkt, a za straconych klientów - odjęła 9 pkt. MediaCom Warszawa otrzymał 19 pkt dodatnich i 6 ujemnych. Obu domom mediowym przyznano najwyższą możliwą ocenę A+.

Kolejne miejsca zajęły Universal McCann i Starcom, u których różnica między punktami za pozyskane i stracone budżety wyniosła 9: pierwsza firma dostała 9 pkt dodatnich, a druga 13 dodatnich i 4 ujemne. Obie otrzymały ocenę A. Z kolei Arena Media zdobyła 5 pkt dodatnich, natomiast Carat Polska - 6 dodatnicj i jeden ujemny.

Na ostatnich pozycjach w rankingu, obejmującym 19 domów mediowych, znalazły się MediaVest i Havas Media. Pierwszy otrzymał tylko jeden punkt dodatni i aż 10 ujemnych, natomiast drugi - 3 dodatnie i 4 ujemne.

W analizie punkty przyznawano za pozyskanie lub utratę budżetów wynoszących minimum pół miliona euro. W zależności od stopnia zaangażowania polskiego oddziału w procedurę przetargową, mógł on otrzymać od jednego do trzech punktów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK