Zimowa kampania Michelin

Od 1 października rusza zimowa kampania reklamowa Michelin

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W działaniach reklamowych Michelin wykorzystywać będzie telewizję, prasę, internet oraz nośniki wielkoformatowe. Grupa docelowa to ponad 7 milionów osób w wieku 25 - 49 lat. Kampania, która swoim zasięgiem obejmie całą Polskę, potrwa do końca listopada.

- Strategia całej komunikacji marketingowej Michelin opracowywana jest na poziomie Centrali. Nasza kampania reklamowa jest jej polską adaptacją, w której uwzględniamy oczywiście specyfikę lokalnego rynku. Celem kampanii jest wzmacnianie świadomości marki Michelin na poziomie ogólnopolskim, jak i na rynkach lokalnych - wyjaśnia Magdalena Jędrusek, trade marketing manager w Michelin Polska Sp. z o.o.

Obecność Michelin w TV ma służyć przede wszystkich wzmacnianiu świadomości samej marki Michelin. Cel ten realizowany będzie za pomocą ośmiosekundowych spotów sponsorskich. Będą one emitowane w TVP 2 w Panoramie o 22.00 przed i po serwisie sportowym oraz w TVN w Faktach o 19.00 - również przed i po wiadomościach sportowych. Wybór właśnie tych bloków ma zapewnić najbardziej efektywne dotarcie do grupy docelowej.

W prasie reklamowana będzie opona Michelin Pilot Alpin. Powierzchnia została wykupiona w następujących tytułach: Auto Moto, Auto Motor i Sport, Auto Świat, Gazeta Wyborcza, Gazeta Wyborcza Wysokie Obroty, Motor, Newsweek Polska, Polityka i Wprost. Reklamy ukażą się również w prasie lokalnej. Ogłoszenie prasowe prezentuje oponę Michelin Pilot Alpin wraz z rekomendowaną ceną producenta - Michelin jako jedyny na rynku oponiarskim zdecydował się na umieszczenie ceny w reklamie. Ma to umożliwić Partnerom handlowym Michelin prowadzenie zintegrowanej i przejrzystej polityki cenowej. Równolegle z kampanią reklamową prowadzone są działania z zakresu public relations, których celem jest komunikacja produktów Grupy Michelin oraz zasad bezpiecznej jazdy w okresie zimowym.

Opona Michelin Pilot Alpin promowana jest również za pomocą nośników wielkoformatowych umieszczonych w Warszawie (400 m2, róg Al. Jerozolimskich i Kruczej), Krakowie (400 m2, róg Zwierzynieckiej i Jubilat) oraz we Wrocławiu (150 m2, ul. Legionów 4). Do akcji z własnymi instalacjami włączyli się również Partnerzy handlowi Michelin działający w Bydgoszczy, Zielonej Górze, Krakowie i Opolu; niebawem też w innych miastach. Komunikacja produktu realizowana za pomocą nośników wielkoformatowych w Warszawie i we Wrocławiu dodatkowo wsparta jest reklamami umieszczonymi na autobusach.

Kampania reklamowa w internecie przebiegać będzie przede wszystkim  w portalu Wirtualna Polska oraz na kobiecych wortalach czasopism Claudia, Pani, Uroda, Glamour, Naj, Viva, Gala i Przyjaciółka.

- Od jakiegoś czasu nasze działania z zakresu reklamy i public relations kierujemy również do pań. Coraz częściej kobiety współdecydują o zakupie opon. Należy również podkreślić fakt, iż panie przywiązują duża wagę do kwestii bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem, a zapewnienie bezpieczeństwa to jedna z podstawowych funkcji każdej opony Michelin - tłumaczy Magdalena Jędrusek z Michelin Polska Spółka z o.o.

Komunikacja prowadzona będzie również za pomocą komunikatorów internetowych Gadu-Gadu oraz WP Kontakt. Do 100 000 potencjalnych klientów zostanie wysłana korespondencja elektroniczna. Osoby, które zdecydują się na zakup kompletu opon zimowych Michelin, wezmą udział w konkursie. Nagrodą jest kurs doskonalenia technik jazdy w Szkole Jazdy Renault, której partnerem jest Michelin.

Kampania reklamowa została zaadaptowana przez TBWA Warszawa. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Carat. Działania z zakresu public relations prowadzi agencja Multi Communications, natomiast z zakresu marketingu K2Internet.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące