Zjawisko unikania reklam w telewizji utrzymuje się

W ciągu ostatniej dekady obserwujemy nasilające się zjawisko zmieniania kanałów w trakcie trwania bloku reklamowego

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Według badania Ipsos  z kwietnia br. nadal blisko połowa (47%) Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach. Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego jest - według ostatniego badania - wyższy o 10% w stosunku do roku 2000 roku i aż o 30% wyższy w porównaniu z rokiem 1995. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż odsetek ten nie zmienił się w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nadal częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (52%) - u kobiet odsetek ten wynosi 42% - osoby z wyższym wykształceniem (53%) oraz młodzi ludzie w wieku od 15 do 20 lat (58%).

Co Pan/i robi, gdy w telewizji pojawia się reklama?

Wg Ipsosu powodem nasilania się tego zjawiska w Polsce jest w dużej mierze coraz większa liczba odbiorników telewizyjnych z pilotem oraz rosnąca z roku na rok liczba dostępnych w telewizji kanałów. Jest to również reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, odbieranych przez Polaków jako wywołujące znudzenie (46%) bądź irytację (31%), a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie (4%). O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej ludzie młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci, o irytacji częściej Polacy powyżej 40 roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem.

- Z powyższych danych nie należy wyciągać pochopnego wniosku, ze trend związany z unikaniem reklam przez konsumentów został już zatrzymany. Co prawda, w tym roku odsetek osób przełączających się z programu na program w trakcie bloków reklamowych nie uległ zmianie, jednak dopiero kolejne pomiary pokażą nam czy rzeczywiście sytuacja - z punktu widzenia reklamodawców - nie będzie się nadal pogarszać - powiedział Jacek Otffinowski, Dyrektor Ipsos-ASI.

Badanie przeprowadzono między 9 a 14 kwietnia 2005 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1017 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji