Głównym celem „Korony Smakosza” oraz „Weekendu za pół ceny – odcienie Podlasia na talerzu” jest promocja lokalnych lokali gastronomicznych oraz wyłonienie tych, które cieszą się największą sympatią wśród turystów oraz mieszkańców. Osoby, które w weekend 15-16 czerwca wybiorą się do podlaskich restauracji, będą mogły ocenić je 9 kategoriach:
- wystrój lokalu
- jakość obsługi
- smak potraw
- atmosfera
- lokal na spotkania z przyjaciółmi
- lokal na wyjścia rodzinne
- lokal na romantyczny wieczór
- lokal na lunch
- lokal z najlepszą relacją jakość - cena
W sumie w dniach 15 – 16 czerwca mieszkańcy Podlasia będą mogli odwiedzić 53 lokale gastronomiczne i oddać głosy na te ulubione, korzystając przy tym z 50% zniżki na wybrane pozycje z menu. Restauracje, bary i kawiarnie biorące udział w akcji są oznaczone specjalnymi plakatami ze znakiem „Korona Smakosza”. Ich pełną listę można również znaleźć poniżej i na stronie www.koronasmakosza.pl.

Nagrody w konkursie są przewidziane zarówno dla klientów, jak i restauratorów. Lokal, który otrzyma najwięcej głosów w wyszczególnionych kategoriach, zdobędzie „Koronę Smakosza” oraz bony na zakupy w hali MAKRO. Osoby, które wezmą udział w plebiscycie, będą mogły zdobyć cenne nagrody takie jak telewizory, netbook i aparaty cyfrowe.
„Korona Smakosza” to pierwszy ogólnopolski plebiscyt, w którym organizatorzy wybór najlepszych lokali gastronomicznych oddają wyłącznie w ręce konsumentów. Podlaska edycja plebiscytu organizowana jest przez sieć hurtowni MAKRO Cash & Carry, we współpracy z Urzędem Miasta. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Tadeusz Truskolaski, Prezydent Miasta Białegostoku.
Plebiscyt „Korona Smakosza” organizowany jest od 2010 roku w największych polskich miastach. W zeszłym roku tytuł „Korony Smakosza” swoim ulubionym lokalom gastronomicznym przyznali mieszkańcy takich miast jak Rybnik, Gdańsk, Rzeszów, Łódź, Katowice, Zabrze, Lublin, Toruń, Poznań, Szczecin, Koszalin i Warszawa. W sumie w 2012 roku do walki o „Koronę Smakosza” stanęło prawie 500 restauracji, barów i kawiarni z całej Polski, na które konsumenci z całej Polski oddali w niej ponad 30 000 głosów.

---
Lista lokali biorących udział w plebiscycie "Korona Smakosza" i akcji "Weekend za pół ceny"
MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku; posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada około 700 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2012 roku sprzedaż na poziomie około 32 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2012 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 280 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2200 hal w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt. Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.












