„Zła tradycja” w kampanii Fundacji Dzieci Niczyje przeciw przemocy wobec dzieci

Rusza kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje związana z Międzynarodowym Dniem Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Zła tradycja”, Fundacja przygotowała wspólnie z agencją Publicis.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kampania „Zła tradycja” zwraca uwagę, że przemoc dorosłych wobec dzieci jest często lekceważona, kwitowana stwierdzeniami typu „Mnie tata lał i jakoś wyszedłem na ludzi” czy „Jeden klaps jeszcze nikomu nie zaszkodził”. Dodatkowo klapsy, popychanie czy przysłowiowe „lanie” to metody, które wydają wielu osobom im się naturalne i nieszkodliwe.

Akcja podkreśla, że bicie dzieci jest nielegalne, ponieważ dziecko powinno być traktowane jak każdy obywatel i jego prawo do ochrony przed przemocą musi być respektowane.

- Musimy przekonać rodziców, że standardy karcenia dzieci, które sami poznali w dzieciństwie, dziś są nieaktualne. Pokazujemy im alternatywy dla bicia, klapsów i krzyku, czyli pozytywne metody wyznaczania dzieciom granic z szacunkiem i miłością - opisuje dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje. Jednocześnie apelujemy do profesjonalistów, którzy zauważają, że dziecko doznaje krzywdzenia. Reagowanie na takie sytuacje, odpowiednia interwencja mogą zmienić los dziecka i jego rodziny i przerwać swoiste „błędne koło przemocy” - dodaje dr Sajkowska.

Kampania obejmuje layouty w prasie („Bliżej Przedszkola”, „Miesięcznik Dyrektora Szkoły”, „Miesięcznik Dyrektora Przedszkola”, „Niebieska Linia”, „Edukacja Internet Dialog”, „Remedium”, „Emocje”, „Sygnał Magazyn Wychowawcy”), plakaty dystrybuowane, także poprzez partnerskie organizacje, wśród profesjonalistów z zakresu edukacji oraz serwis złatradycja.fdn.pl (z informacjami na temat rekomendowanych sposobów reagowania na przemoc wobec dzieci), który zostanie uruchomiany 19 listopada, w Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci.

grafika

Akcję - zaplanowaną do końca br. - Fundacja Dzieci Niczyje organizuje we współpracy z OAK Foundation. Kreację kampanii przygotowała agencja Publicis, a strategię i pozyskaniem partnerów i mediów Fundacja Dzieci Niczyje zajęła się we własnym zakresie.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online