W tegorocznej edycji Złotych Orłów pojawił się nowy zakres konkursowy - marketing, który został podzielony na pięć kategorii: wprowadzenie produktu na rynek, branding marki, marketing wirusowy, sponsoring i promocje. Natomiast do działu reklamy wprowadzono kategorię media. Organizatorzy podkreślają, że nowe kategorie dodano z myślą o domach mediowych i strategach, którzy mogą w nich zgłaszać swoje rozwiązania z zakresu planowania, zakupu i pozycjonowania mediów.
Pozostałe kategorie reklamowe to moda, motoryzacja, finanse, napoje, żywność, higiena i zdrowie; dom, biuro i ogród; usługi, telekomunikacja, środki przekazu, społeczeństwo, reklama własna, muzyka, slogan, humor, wydarzenie promocyjne, salon odrzuconych oraz kampania zintegrowana. W dziale interactive można zgłaszać projekty w kategoriach serwis www, social media marketing, rozwiązania mobilne oraz interactive design, a w dziale design - w kategoriach fotografia, ilustracja, wydawnictwa, wizerunek firmy, opakowania, direct mail, materiały promocyjne i POS oraz wideo. Zgłoszenia we wszystkich kategorii można składać do 10 listopada poprzez stronę ZloteOrly.com.pl.

Oprócz konkursu głównego w ramach Złotych Orłów jest organizowany konkurs Młode Orły, w którym należy cofnąć się do 13 grudnia 1981 roku i przygotować kampanię (przeznaczoną do dowolnego medium) protestującą przeciw wprowadzeniu stanu wojennego. Swoje prace do 12 listopada mogą zgłaszać osoby urodzone po 13 grudnia 1981 roku.
Wszystkie zgłoszone projekty na przełomie listopada i grudnia oceni jury w tajnym głosowaniu. Uroczyste wręczenie nagród nastąpi 12 grudnia w warszawskim klubie DeLite. Oprócz wyróżnień w poszczególnych kategoriach przyznane też zostanie Grand Prix oraz tytuły agencji reklamowej, art directora i copywritera roku.
Przypomnijmy, że w ub.r. Grand Prix Złotych Orłów otrzymała agencja Just za cykl reklam piwa Żywiec „Autorytety” (zobacz szczegółowe wyniki).











