Według informacji dostarczonych przez serwis Journalism nowa firma nosi nazwę Publishers Audience Measurement Company (PAMCO), która z początkiem stycznia 2016 r. przejmie od NRS opracowywanie badań czytelnictwa prasy na Wyspach Brytyjskich i dostarczania odpowiednich raportów. Na razie nie wiadomo jaka firma badawcza będzie się zajmowała gromadzeniem danych.
Według zapowiedzi PAMCO będzie się opierała w swoich badaniach nie tylko na danych dotyczących liczby czytelników tradycyjnych drukowanych gazet, czym do tej pory przez prawie 60 lat zajmowała się NRS. Pomiary będą dotyczyły także odbioru konkretnych tytułów na platformach cyfrowych - w internecie i na urządzeniach przenośnych.
- To będzie okazja do odświeżenia segmentu pomiarów czytelnictwa i zbliżenia ich do cyfrowej rzeczywistości - zapowiada Simon Redican, dyrektor wykonawszy NRS, który według przewidywań zostanie członkiem ścisłego kierownictwa nowoutworzonego PAMCO.

Na razie nie ujawniono jaka będzie metodologia przyszłych badań, Redican zaznacza jednak, że pozwoli ona wydawcom i reklamodawcom w bardziej precyzyjnym określeniu strategii, którą powinni budować w lepszym dotarciu z przekazem do brytyjskich odbiorców.











