Republika ma nowy priorytet. Olechowski: relaunch programu z Holecką

Republika skupi się w najbliższym czasie na odświeżeniu głównego programu informacyjnego, który prowadzą Danuta Holecka i Edyta Lewandowska. – Najważniejsza zmiana, nad którą pracujemy to uruchomienie „Dzisiaj” w nowej odsłonie. Jesienią chcemy zrobić relaunch programu. Będzie nadawany z dużego studia i z nową oprawą graficzną – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców Republiki.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Republika ma nowy priorytet. Olechowski: relaunch programu z Holecką
Program „Dzisiaj” jest nadal nadawany z wirtualnego studia

Odświeżenie programu jest planowane od początku roku, kiedy stacja przeprowadziła się do nowej siedziby w Błękitnym Wieżowcu. Stacja kilkukrotnie przesuwała zmiany. Najpierw czekała na dostawę zamówionego sprzętu (m.in. robotycznych kamer), potem trwały szkolenia realizatorów. Później przeszkodą do zmian były realizowane w głównym studiu debaty prezydenckie. 

„Chcemy, żeby to było spektakularne wydarzenie telewizyjne”

W efekcie pokazywany o godzinie 19 program „Dzisiaj” nadal jest nadawany z wirtualnego studia, choć niektóre formaty, jak na przykład „Michał #Rachoń” powstają w tym największym. Odświeżenie programu prowadzonego przez Holecką i Lewandowską jest dla Republiki kwestią prestiżu. Stacja chce starannie przygotować zmiany, aby pozytywnie odebrali je widzowie przyzwyczajeni do „starego” studia.

–  To jest bardzo złożony projekt i to nie jest takie proste. Chcemy, żeby to było spektakularne wydarzenie telewizyjne. Poza tym szukamy momentu, który będzie najlepszy do uruchomienia programu z nowego studia, aby wyglądało to fajnie i efektownie. Chcemy, żeby to się odbiło dużym echem i zainteresowaniem widzów – mówi Wirtualnemedia.pl Olechowski.

Jesień i wiosna to okresy, kiedy jest najwięcej zmian i nowości w telewizji. – Wakacje nie są dobrym momentem na takie zmiany. Chociaż my akurat nie cierpimy z powodu spadku oglądalności w lecie, wręcz przeciwnie. Widzów nam cały czas przybywa. W lipcu zostaliśmy numerem jeden na rynku telewizyjnym. Jesień to dobry moment. Wszystkie telewizje wdrażają wtedy nowości, nasza konkurencja także. Na pewno jednym z elementów naszej jesiennej ofensywny programowej będzie nowe wydanie programu „Dzisiaj” – zauważa szef wydawców Republiki.

Z danych Nielsena wynika, że w grupie 4+ w lipcu Republika miała 6,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym, wyprzedzają o włos TVP (6,80 proc.). W grupie komercyjnej 16-59 Republika była dopiero piąta po Polsacie, TVN, TVP1 i TVN7. Miała 4,20 proc. udziału w rynku. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele