Znakomite wyniki Idei w 2003 r.

PTK Centertel planuje dalszą poprawę wyników w 2004 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Polska Telefonia Komórkowa Centertel zaprezentowała wyniki czwartego kwartału 2003 r. Idea posiadała na koniec ub. r. ok. 33 proc. udział w polskim rynku telefonii komórkowej z 5.700.002 użytkowników (z czego ok. 3,1 mln w ofercie prepaid). Operator Idei osiągnął przychody w wysokości 4.532 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto.

W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów o ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.

"Miarą sukcesów PTK Centertel w czwartym kwartale ubiegłego roku oraz całym 2003 r. jest umocnienie udziałów rynkowych - zarówno ilościowych jak i wartościowych - pomimo bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - W 2004 r. zamierzamy nadal uzyskiwać coraz lepsze wyniki operacyjne i finansowe oraz optymalizować naszą bazę klientów - pozyskując nawet tych najbardziej wymagających. Jednak przede wszystkim chcemy nadal skutecznie budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. Dzięki temu będziemy wzmacniać z nimi pozytywne, długofalowe relacje - zgodnie z naszym hasłem: IDEA - ŁĄCZY CIĘ Z LUDŹMI, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami, a także jeszcze lepszą obsługą klientów".

Przychody PTK Centertel na koniec 2003 roku wyniosły 4.532 mln PLN (3.460 mln PLN w 2002 r.), przy zatrudnieniu 2.613 osób (2.728 w 2002 r.). Liczba abonentów w sieci Idea (GSM 900/1800) wynosiła (na 31.12. 2003 r.) 2.514 mln (1.740 mln), natomiast użytkowników prepaid było 3.181 mln (2.728 mln), a abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 7 tysięcy (12 tys. w 2002 r.). Idea zwiększyła swoją bazę klientów w 2003 r. o ponad 1,2 mln i osiągnęła na koniec ub. r. 5.702 mln klientów (w stosunku do 4.48 mln na koniec 2002 r.). Na uwagę także zasługuje znaczący wzrost udziałów klientów abonamentowych, w większym stopniu korzystających z usług GSM niż użytkownicy prepaid.

"Uzyskane w 4Q2003 r. dobre wyniki sprzedaży (ponad 36 proc. nowopozyskanych klientów wybrało ofertę Idei), udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel - zdecydowanie pomogły nam w tym w ostatnim kwartale ub. r. wyróżniające ofertę Idei na rynku: innowacyjne usługi (np. LicencjaGPRS) oraz specjalne promocyjne Oferty Świąteczne (skierowane do dotychczasowych i nowych wszystkich klientów oraz wszystkich segmentów rynku). Obecnie zaproponowaliśmy nowe usługi, np: Dla Każdego (nowa oferta prepaid w Idei),usługę Do Pary, czy promocję Mierz Wyżej i jesteśmy przekonani, że spotkają się one z równie dobrym przyjęciem jak wcześniej IdeaMIX, taryfy Idea dla Firm czy taryfa Zrób to Sam w Idea POP".

Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"