Znakomity rok Publicis Groupe

Wyniki Publicis Groupe za 2005 r. - wzrost organiczny o 6,8 proc., wzrost zysku netto o 39 proc. oraz rekordowa wartość pozyskanych budżetów.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Publicis Groupe przedstawiła wyniki za 2005 r. – grupa zanotowała m.in. znaczący wzrost organiczny, wzrost zysku netto oraz rekordową w historii przemysłu reklamowego wartość pozyskanych budżetów. Wzrost organiczny Publicis Groupe wyniósł w 2005 r. 6,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2004. Zysk netto wzrósł o 39 proc. z poziomu 278 mln euro w 2004 r. do 386 mln euro w roku ubiegłym. Wartość budżetów pozyskanych przez Grupę w 2005 r. osiągnęła rekordową w całej historii światowego przemysłu reklamowego wartość 7,8 mld euro. Te dane dają Publicis Groupe pierwsze miejsce w rankingach New Business opublikowanych przez firmę inwestycyjno-konsultingową Bear Stearns. Margines operacyjny grupy wzrósł z 15,1 proc. w 2004 r. do 15,7 proc. w 2005 r. Jest to najlepszy wynik w całym światowym przemyśle. „Bardzo cieszą nas wyniki osiągnięte w 2005 r. Przekroczyły one nasze oczekiwania - zanotowaliśmy wzrost we wszystkich kluczowych kategoriach finansowych. Wśród sukcesów jakie odnieśliśmy w ubiegłym roku są zarówno istotne osiągnięcia kreatywne jak i silny wzrost organiczny, wzrost wartości pozyskanych budżetów oraz istotna poprawa zyskowności. Wierzę, że Publicis Groupe będzie nadal rosnąć w siłę. Posiadamy przepis na zwycięską strategię i widać, że nasze sukcesy osiągnęły swój własny moment obrotowy. Wszystko to utwierdza mnie w przekonaniu, że również w 2006 r. osiągniemy satysfakcjonujące wyniki” – mówi Maurice Levy, prezes Publicis Groupe.

W 2005 r. Grupa kontynuowała strategię przejęć ukierunkowanych mającą na celu wzmocnienie jej pozycji na rynku SAMS (Specialized Agencies and Marketing Sevices). Grupa przejęła m.in. agencję Eventive, lidera w komunikacji eventowej w Austrii i Niemczech, która dołączyła do struktury Publicis Events Worldwide. Innymi agencjami, które zostały przejęte w ubiegłym roku są Solutions, lider na rynku usług marketing services w Indiach oraz PharmaConsult, lider w komunikacji zdrowotnej w Hiszpanii. Ponadto Publicis Groupe przejęła większościowy pakiet udziałów w spółce Freud Communications - wiodącej agencji Public Relations w Wielkiej Brytanii.

„Saatchi & Saatchi jest częścią Publicis Groupe i cieszymy się, że także nasza agencja ma swój udział w sukcesie globalnym holdingu. Wyniki finansowe oraz wartość nowych budżetów pozyskanych przez Grupę w 2005 r. są imponujące. Ostatnie kilkanaście miesięcy było dobre nie tylko dla Grupy Publicis, ale i dla polskiego oddziału Saatchi & Saatchi. Pozyskaliśmy wiele znaczących budżetów i postawiliśmy na dalszy dynamiczny rozwój. Działalność rozpoczęła spółka shoppermarketingowa Saatchi & Saatchi X oraz studio produkcyjne Happy Production, które wraz z działającą od 15 lat agencją stworzyły Grupę Saatchi & Saatchi.” – mówi Marek Żołędziowski, CEO Grupy Saatchi & Saatchi.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"