Zostań idealnym sprzedawcą!

Sprzedawcy, przedstawiciele handlowi, kierownicy sprzedaży - to zawody, które od wielu lat cieszą się największą popularnością w rekrutacji przez Internet. Według raportu GazetaPraca.pl „Rekrutacja w Internecie. Podsumowanie 2010 roku” w zeszłym roku na portalach rekrutacyjnych zmieszczono 204 tys. ofert dla pracowników tej branży. Wynika z tego, że pracodawcy ciągle mają kłopoty z pozyskaniem dobrych pracowników do działów sprzedaży.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według raportu „Rekrutacja w Internecie. Podsumowanie 2010 roku” 25 proc. wszystkich ogłoszeń o pracę to oferty w działach sprzedaży. Powstające, nowe firmy zaczynają rekrutację personelu właśnie od stworzenia działu sprzedaży. Natomiast istniejące przedsiębiorstwa rozbudowują i inwestują w zespoły sprzedażowe.

- Sukces firmy zależy od całego zespołu sprzedaży, czyli od umiejętności i kwalifikacji handlowców – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. W wielu branżach trudno o wyraźne różnicowanie produktów, oferowanych przez konkurencyjne firmy. O sukcesie firmy decydują więc umiejętności i kompetencje sprzedawców.

Nic dziwnego, że zapotrzebowanie na dobrych handlowców nie maleje. Pracodawcy oczekują od zatrudnionych w działach handlowych niebanalnego rozwiązywania problemów, przebojowości oraz silnego nastawienia na cel. Firmy potrzebują osób wykwalifikowanych i kompetentnych, czyli… sprzedawców idealnych.

Jak zatem zostać takim sprzedawcą? Oprócz nabytych już umiejętności trzeba stale się rozwijać i poznawać nowe techniki sprzedaży i komunikacji oraz poszerzać wiedzę o potrzebach klienta.

- Najnowsze szkolenie internetowe Akademii PARP „Techniki sprzedaży”, które właśnie zostało uruchomione, jest przeznaczone nie tylko dla początkujących sprzedawców. Również ci doświadczeni będą mogli zdobyć nowe umiejętności – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Już w pierwszym module tego szkolenia uczestnicy zrozumieją i opanują umiejętność określania, jakimi cechami powinien odznaczać się dobry sprzedawca. Będą potrafili wyciągnąć wnioski z porażek i wykorzystać je do stania się lepszym sprzedawcą. Przedsiębiorcy dowiedzą się jak ocenić siebie, jako sprzedawcę i przedstawić dobre strony pracy sprzedawcy pracownikom. 

W kolejnych modułach pracownicy i przedsiębiorcy z firm z MSP zdobędą nową wiedzę o klientach i poznają techniki komunikacyjne przydatne w sprzedaży. Otwieranie i finalizowanie procesu sprzedaży, prezentacja handlowa i trudne sytuacje to tematy następnych modułów w szkoleniu Akademii PARP on-line „Techniki sprzedaży”.

„Techniki sprzedaży” to już 28 bezpłatne szkolenie internetowe Akademii PARP i 6 z zakresu marketingu i sprzedaży. Dostępne jest na portalu www.akademiaparp.gov.pl. Uczestnicy mogą zdobyć nową wiedzę w tym obszarze w innych szkoleniach: „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Plan marketingowy w MSP”, „Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MSP”, „Marketing internetowy i e-commerce w MSP”, „Badanie rynku”. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Zdobyta wiedza potwierdzana jest certyfikatem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"