ZPPHiU z kampanią w obronie polskich miejsc pracy (wideo)

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług rozpoczął w internecie społeczną kampanię pod hasłem #ratujmypolskiemiejscapracy. Chce nią zwrócić uwagę na problem utraty pracy przez wielu Polaków.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Celem kampanii ZPPHiU jest zwrócenie uwagi na problem dotyczący setek tysięcy osób, którym w obliczu pandemii koronawirusa grozi utrata miejsc pracy, a tym samym środków do życia i możliwości podstawowego funkcjonowania.

„Dostrzegając tę dramatyczną perspektywę jako polscy pracodawcy zwarliśmy szyki w ramach ZPPHiU i od kilku tygodni apelujemy o natychmiastowe wsparcie ze strony Państwa. Związek konsoliduje wysiłki właścicieli polskich firm stawiając za najważniejszy cel, jakim jest  wypracowanie rozwiązań legislacyjnych. Wszystko po to, by ratować polskie firmy, a tym samym zapewnić bezpieczną przyszłość setek tysięcy rodzin w całym kraju” - informuje Związek.

ZPPHiU zwraca uwagę, że po zamknięciu swoich sklepów w związku z wprowadzeniem zagrożenia epidemicznego polskie firmy, z długoletnią tradycją, stanęły w obliczu katastrofy. Praktycznie z dnia na dzień utraciły one zdolność dalszego funkcjonowania. Taka sytuacja w krótkiej perspektywie wiąże się z drastycznym spadkiem przychodów oraz trudnościami w pokrywaniu wszystkich zobowiązań. Niesie również za sobą ryzyko upadłości, a tym samym utraty zatrudnienia przez setki tysięcy pracowników, a także braku zamówień dla tysięcy podwykonawców i innych firm współpracujących.

Dlatego Związek wypracował wspólnie postulaty, z którymi zwrócił się do przedstawicieli najwyższych władz, polskiego rządu i parlamentarzystów i do których apeluje o wsparcie.

Pod koniec marca br. eksperci Personnel Service prognozowali, że jeżeli państwo nie zapewni odpowiedniego wsparcia dla firm, nawet co piętnasty pracownik - około 2 mln osób - może stracić pracę, a bezrobocie wzrośnie do 10 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa