Związek Firm Public Relations protestuje przeciw przetargowi Kompanii Piwowarskiej

Związek Firm Public Relations przygotowuje formalny protest przeciw przetargowi na obsługę PR zorganizowanemu przez Kompanię Piwowarską. - Według naszej opinii przetarg nie był przeprowadzony według zasad rynkowych i poszanowania reguły fair-play - mówi nam Norbert Ofmański, prezes ZFPR.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Związek Firm Public Relations protestuje przeciw przetargowi Kompanii Piwowarskiej
Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations

Kompania Piwowarska do przetargu na obsługę swoich kilku marek w zakresie PR zaprosiła 12 agencji, wymagając od nich bezpłatnego przygotowania kompletnego planu działań komunikacyjnych dla każdej z tych marek. W konsekwencji prawie połowa zaproszonych firm zrezygnowała ze starania się o to zlecenie.

- Ten przetarg powinien być nauczką dla agencji. To przykład traktowania ich przez klienta z pozycji siły - ocenili menedżerowie z firm public relations w rozmowie z Wirtualnemedia.pl (przeczytaj te komentarze).

Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations, poinformował nas, że organizacja planuje złożyć formalny protest w tej sprawie. - Zależy nam, aby to zrobić w sposób rzetelny uwzględniając i analizując wszelkie informacje, które otrzymujemy o tym przetargu - zaznacza.

- Jednak już teraz stwierdzam, że przetarg według naszej opinii nie był przeprowadzony według zasad rynkowych i poszanowania reguły fair-play. Zwłaszcza w sytuacji kiedy organizatorem przetargu jest jedna z wiodących firm na rynku, stosowanie praktyk wywierania wpływu na uczestników przetargu z pozycji siły nie jest przez nasze środowisko akceptowane - ocenia Ofmański.

Prezes ZFPR zwraca też uwagę, że Kompania Piwowarska zobowiązywała agencje, które przystąpiły do przetargu, do nieinformowania o samym fakcie zorganizowania tej procedury. - Budzi to nasze wątpliwości odnośnie intencji jego organizatora - mówi Norbert Ofmański. - Oczywiście, uznajemy w pełni prawo organizatorów przetargów do utajniania warunków merytorycznych  (czyli wszelkich informacji związanych z interesem firmy), natomiast kwestionujemy zasadność utajniania samego faktu ogłoszenia przetargu, ponieważ w przypadku naruszenia praktyk rynkowych ogranicza to możliwość obrony oferentów na zdrowych, partnerskich zasadach biznesowych - tłumaczy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela