Zwierzęta w reklamach najskuteczniej promują płatki śniadaniowe, a najsłabiej sprzęt domowy

Obecność maskotek zwierzęcych w reklamach prasowych najlepiej działa w kampaniach płatków śniadaniowych, a najsłabiej w kampaniach sprzętu domowego - wynika z badania SWPS. Najbardziej pozytywnie kojarzą się lew, lis i sowa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W badaniu zrealizowanym przez Marikę Chodorowską z SWPS respondentom lew skojarzył się l z siłą i odwagą, lis ze sprytem i inteligencją, a sowa z mądrością. - Zwierzęta są bardzo silnym nośnikiem skojarzeń, gdyż każdy od dziecka uczony jest, że lisy są chytre, a sowy mądre. Dlatego w konfrontacji z takim zwierzęciem, pierwsza cecha jaką konsument sobie wyobrazi to ta, która jest kulturowo charakterystyczna dla danego zwierzęcia. Dzięki temu reklama posiada potężny nośnik cech, które w odpowiedni sposób wykorzystane, mogą okazać się bardzo skuteczne - komentuje Chodorowska

Jednak nie do końca klienci mimowolnie przenoszą cechy jednych elementów reklam na drugie. Badanie pokazało, że maskotka zadziała w reklamie, to znaczy przekaże swoje walory produktowi, jeśli jej charakter odpowiada marce, a klienci przyzwyczajeni są do tego typu komunikatu. - Nie wszystkie maskotki okazały się być skuteczne. Badanie udowodniło jednak, że jeśli osoba badana jest przyzwyczajona do występowania konkretnego rodzaju zwierzęcia przy produkcie, zachodzi transfer cech i reklama zachęci klienta do zakupu - opisuje Marika Chodorowska.

Wśród najlepszych połączeń reklamowych znalazła się reklama płatków śniadaniowych, bo konsumenci uważają, że właśnie w niej maskotka powinna się pojawiać. - Przekazanie dobrych skojarzeń zachodzi wyłącznie w przypadku pojawienia się produktu z maskotką, która pasuje cechami do niego. W wypadku złego dopasowania tych cech, efekt był odwrotny - zaznacza Chodorowska.

Badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu ub.r. wśród 204 osób w wieku 15-59 lat. Respondentom pokazano im serię reklam prasowych, w których - w różnych konfiguracjach produktów i cen - pojawiały się maskotki kilkunastu zwierząt najczęściej wykorzystywanych w kampaniach reklamowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online