Zwrot w strategii streamingowej właściciela TVN

Warner Bros. Discovery wstrzymało plany wprowadzenia opłaty w wysokości 10 dolarów za pakiet B/R Sports, z informacjami i sportem w platformie streamingowej Max.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Zwrot w strategii streamingowej właściciela TVN
Studio CNN, fot. materiały prasowe

Warner Bros. Discovery wycofało plany dodatkowego obciążania subskrybentów Max bez reklam za treści sportowe i informacyjne. Uznano bowiem, że sport i informacje to kluczowe z puntu widzenia strategii rozwoju strategii streamingowej składniki oferty.

W środę studio ogłosiło, że serwis Max będzie oferować treści sportowe i informacyjne bez dodatkowych kosztów dla abonentów poziomu standardowego i premium. Treści sportowe i informacyjne nie będą dostępne w pakiecie z reklamami Max już od 30 marca. Decyzja dotyczy tylko rynku amerykańskiego.

Począwszy od 30 marca, treści B/R Sports i CNN Max nie będą już dostępne w podstawowej warstwie Max z reklamami.

Pakiet B/R Sports został uruchomiony jesienią 2024 roku przed playoffami ligi baseballu MLB oraz sezonami koszykarskimi NBA i hokejowymi NHL. Planowano, że będzie bezpłatny do końca lutego, po czym będzie można go kupić za dodatkowe 10 dolarów miesięcznie. Początek płatności pokrywałby się w czasie z rozpoczęciem turnieju koszykówki NCAA March Madness.

Właściciel TVN chce rozwijać streaming

W styczniu szef CNN Mark Thompson ogłosił plan uruchomienia nowej usługi przesyłania strumieniowego z treściami informacyjnymi „na dowolnym urządzeniu, które wybiorą widzowie”.

– Prace są na początkowym etapie, ale już ustaliliśmy, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na taką usługę nie tylko w Ameryce, ale także na całym świecie – napisał w notatce Thompson. W nowej platformie szczególną rolę mają odgrywać treści lifestylowe.

– Udało nam się dotrzeć z naszymi produkcjami do 110 milionów subskrybentów Maxa na całym świecie. Dzięki temu przeanalizowaliśmy jakie treści najbardziej angażują masową publiczność w streamingu i po jakie produkcje widzowie wracają ponownie do platform. Będziemy dalej szeroko obecni w Max, ale naszym zdaniem nie powinniśmy się ograniczać tylko do tego, biorąc pod uwagę wspaniałą linearną historię CNN – stwierdził Thompson.

Na koniec września 2024 roku serwisu streamingowy Max miał 110,5 mln abonentów. W trakcie trzech poprzednich miesięcy poszerzył bazę o 7,2 mln klientów. Ze wszystkich platform WBD korzystało 110,5 mln użytkowników, wobec 103,3 mln na koniec czerwca. Większość wzrostu nastąpiła poza USA i Kanadą. Platformie wciąż daleko do Netfliksa, który ma globalnie ponad 300 mln subskrybentów. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"