Ruszyła kampania o życiu tych, którzy odchodzą

Agencja Grey Group Poland we współpracy pro bono z Fundacją Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO) przygotowała kampanię społeczną, której celem jest pozyskanie finansowania dla organizacji z 1,5% podatku, a także przełamywanie tabu związanego z codziennością pacjentów hospicjum.

Udostępnij artykuł:
Ruszyła kampania o życiu tych, którzy odchodzą

Hasło tegorocznej kampanii to „Czym zajmuje się umierający człowiek?”. Odpowiedź na to pytanie jest prosta – życiem. Działania nie tylko zachęcają do przekazywania 1,5% podatku dochodowego na rzecz FHO, lecz także przybliżają  ważny społecznie, a często pomijany w dyskursie publicznym, temat życia tych, którzy odchodzą.  

- W tegorocznej kampanii wyszliśmy od spostrzeżenia, że śmierć jest częścią życia, a życie częścią umierania. Staraliśmy się tę myśl zobrazować zarówno w spotach (radiowym i internetowym), jak i na plakatach, które w formie ogłoszeń pojawią się w prasie i przestrzeni publicznej. Naszym celem stała się próba zmiany optyki w postrzeganiu osób przebywających w hospicjum. Ich codzienność to nie tylko zabiegi, badania, strach i ból. To także chwile, które stanowią esencję codzienności wszystkich, bez wyjątku. Dlatego przekazując 1,5% Fundacji Hospicjum Onkologiczne, pomagamy tak naprawdę tym, którzy umierają... żyć. – mówi Mariusz Koryciński, współtwórca kampanii (Grey Group Poland). 

W tegorocznej odsłonie spotu narratorką została znana z doskonałych ról dubbingowych Aleksandra Kowalicka.  
Fundacja Hospicjum Onkologiczne od 33 lat działa na rzecz pacjentów onkologicznych w ostatnich chwilach ich życia. Swoją działalność prowadzi zarówno w ramach hospicjum stacjonarnego, jak i domowego. Od 2023 r. jest także operatorem medycznym hospicjum stacjonarnego w Bramkach k. Błonia. Głównym priorytetem FHO jest wspieranie pacjentów paliatywnych, nie zapominając jednocześnie o ich rodzinach.  

- W naszej kampanii zachęcamy do wspierania pacjentów hospicjum oraz podkreślamy, że umieranie jest naturalną częścią życia. Choć kojarzy się ono głównie ze smutkiem i strachem, nasze doświadczenie pokazuje nam, że w hospicjum jest miejsce na radość, uśmiech, celebrowanie danych nam chwil. W FHO wierzymy, że każda z tych chwil jest bezcenna, dlatego dbamy, by nasi pacjenci byli otoczeni ciepłem i zrozumieniem. Zapewniamy im życie w godności i bez bólu. Jednak każdego miesiąca potrzebujemy 100 tys. zł, aby utrzymać ten poziom opieki. Dlatego prosimy o wsparcie i przekazanie nam 1,5% podatku – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne. 

To już kolejna odsłona współpracy Grey Group Poland i Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa. W zeszłych latach ukazały się trzy kampanie „Umieram, ale jestem szczęśliwy” (2023), „Spokojne umieranie” (2022), „Umieranie to podróż w nieznane” (2021), które zdobyły szeroki rozgłos.  

Z ramienia Grey Group Polska za kampanię odpowiadali: Emilia Ishizaka i Mariusz Koryciński (kreacja) oraz Anna Jóźwiak (CS). Za działania komunikacyjne kampanii, także na zasadach pro bono, odpowiada agencja Ogilvy PR Polska, a spot udźwiękowiła Efektura. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów