Zdecydowana większość Polaków ma wykształcone wyobrażenie na temat biożywności, pokazuje badanie „Żywność ekologiczna w Polsce 2018”, zrealizowane przez IMAS International.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gdzie-kupujemy-zywonosc-komu-ufamy-badanie-kantar_1 ##
Najczęściej, żywność ekologiczna kojarzona jest spontanicznie z uprawami bez sztucznych nawozów oraz z odpowiednim chowem zwierząt (łącznie 30 proc.), brakiem sztucznych dodatków (konserwanty, aromaty, barwniki, antybiotyki) 24 proc.

Cztery piąte dorosłych Polaków poszukuje informacji na temat bio żywności, a głównym źródłem jest Internet (65 proc.) oraz opinie znajomych lub rodziny (32 proc.).
Unijne logo żywności ekologicznej rozpoznaje 44 proc. badanych.
- Certyfikowana ekologiczna żywność opatrzona jest odpowiednim symbolem. Z naszego badania wynika, że blisko połowa Polaków prawidłowo rozpoznaje zielony listek będący unijnym logo żywności ekologicznej. Firmom posługującym się tym symbolem pozwala na szybką i łatwą identyfikację produktu ekologicznego. Biorąc pod uwagę mnogość obecnych na rynku oznaczeń, określeń czy certyfikatów związanych z żywnością tradycyjną, regionalną, naturalną, można uznać ten wynik za satysfakcjonujący - mówi Katarzyna Łozińska-Wróbel, badacz prowadzący projekt Ekożywości w IMAS.

IMAS International (imas.pl) w dniach od 23 października do 6 listopada 2018 roku przeprowadził badanie dotyczące żywności ekologicznej zrealizowane metodą ankiety internetowej CAWI na dwóch próbach. Badanie konsumenckie na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-65 lat; N=1000. Rozkład płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości i regionu (NUTS 2) zgodny z rozkładem populacji mieszkańców Polski. Dodatkowo, zostało przeprowadzone badanie biznesowe na celowej próbie firm z branży żywności ekologicznej i tradycyjnej, n=100.











