SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brand24 urósł o 30 proc. Podaje cztery przyczyny

Zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 w zeszłym kwartale zwiększyła swoje miesięczne przychody powtarzalne o 30 proc. do 622 tys. dolarów (2,48 mln zł). Wynika to m.in. z podwyżki cen i pozyskania większych klientów.

Michał Sadowski, prezes i akcjonariusz Brand24 Michał Sadowski, prezes i akcjonariusz Brand24

Średni przychód operacyjny Brand24 przypadający na użytkownika subskrypcyjnego na koniec pierwszego kwartału br. wyniósł 159 dolarów (633 zł), o 35 dolarów (29 proc.) więcej niż przed rokiem.

Znacznie więcej spółka zarabia od użytkowników pozyskanych w zeszłym kwartale: 192 dolary (768 zł), po wzroście rok do roku o 46 dolarów (32 proc.).

- Warto zauważyć, że kluczowe wskaźniki operacyjne zachowują dużą dynamikę mimo, że te wzrosty trwają już ponad 2 lata. W ciągu trzech lat podwoiliśmy zarówno ARPU, jak i MRR i dalej rośniemy. W marcu 2024 r. pobiliśmy kolejnych rekord sprzedaży, pozyskując nowych klientów wartych ponad 50 tys. USD - podkreśla Michał Sadowski, prezes i akcjonariusz Brand24.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W komunikacie giełdowym spółka wymienia cztery czynniki wzrostu jej wyników w zeszłym kwartale: przebudowę cennika dla klientów, zmiana kursu dolara do złotego, pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24 oraz przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek.

- Nasza strategia polegająca na rozbudowie funkcji premium (takżę w oparciu o AI) i przyciąganiu firm gotowych zapłacić więcej za wysoką jakość sprawdza się bardzo dobrze. W styczniu udostępniliśmy  wersję beta asystenta AI – na razie w formie testu na dla wybranych klientów. Asystent korzysta zarówno z naszej wewnętrznej bazy, jak i zasobów internetu. Docelowo będzie wiedział zasadniczo wszystko o wizerunku wszystkich brandów, o jakie go zapytamy. Zanalizuje dane, wyciągnie podstawowe wnioski, skonstruuje rekomendacje, a następnie zwizualizuje swoją pracę w postaci wykresów i grafik - opisuje Michał Sadowski.

Brand24: przychody, zysk i kurs akcji

W całym ub.r. Brand24 osiągnął wzrost przychodów z 22,17 do 27,72 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 1,55 do 3,51 mln zł.

Na koniec sesji giełdowej w poniedziałek za akcję Brand24 płacono 51,40 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 114,4 mln zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs poszedł w górę o 67 proc.

Kurs akcji Brand24 przez 12 miesięcy do 15 kwiietnia 2024 r.

Dołącz do dyskusji: Brand24 urósł o 30 proc. Podaje cztery przyczyny

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl