Brand24 urósł o 30 proc. Podaje cztery przyczyny

Zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 w zeszłym kwartale zwiększyła swoje miesięczne przychody powtarzalne o 30 proc. do 622 tys. dolarów (2,48 mln zł). Wynika to m.in. z podwyżki cen i pozyskania większych klientów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Brand24 urósł o 30 proc. Podaje cztery przyczyny
Michał Sadowski, prezes Brand24

Średni przychód operacyjny Brand24 przypadający na użytkownika subskrypcyjnego na koniec pierwszego kwartału br. wyniósł 159 dolarów (633 zł), o 35 dolarów (29 proc.) więcej niż przed rokiem.

Znacznie więcej spółka zarabia od użytkowników pozyskanych w zeszłym kwartale: 192 dolary (768 zł), po wzroście rok do roku o 46 dolarów (32 proc.).

- Warto zauważyć, że kluczowe wskaźniki operacyjne zachowują dużą dynamikę mimo, że te wzrosty trwają już ponad 2 lata. W ciągu trzech lat podwoiliśmy zarówno ARPU, jak i MRR i dalej rośniemy. W marcu 2024 r. pobiliśmy kolejnych rekord sprzedaży, pozyskując nowych klientów wartych ponad 50 tys. USD - podkreśla Michał Sadowski, prezes i akcjonariusz Brand24.

W komunikacie giełdowym spółka wymienia cztery czynniki wzrostu jej wyników w zeszłym kwartale: przebudowę cennika dla klientów, zmiana kursu dolara do złotego, pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24 oraz przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek.

- Nasza strategia polegająca na rozbudowie funkcji premium (takżę w oparciu o AI) i przyciąganiu firm gotowych zapłacić więcej za wysoką jakość sprawdza się bardzo dobrze. W styczniu udostępniliśmy  wersję beta asystenta AI – na razie w formie testu na dla wybranych klientów. Asystent korzysta zarówno z naszej wewnętrznej bazy, jak i zasobów internetu. Docelowo będzie wiedział zasadniczo wszystko o wizerunku wszystkich brandów, o jakie go zapytamy. Zanalizuje dane, wyciągnie podstawowe wnioski, skonstruuje rekomendacje, a następnie zwizualizuje swoją pracę w postaci wykresów i grafik - opisuje Michał Sadowski.

Brand24: przychody, zysk i kurs akcji

W całym ub.r. Brand24 osiągnął wzrost przychodów z 22,17 do 27,72 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 1,55 do 3,51 mln zł.

Na koniec sesji giełdowej w poniedziałek za akcję Brand24 płacono 51,40 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 114,4 mln zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs poszedł w górę o 67 proc.

Kurs akcji Brand24 przez 12 miesięcy do 15 kwiietnia 2024 r.
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali