SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sukces Disney+ w Europie. 5 mln ściągnięć aplikacji w jeden dzień

Serwis Disney+ spotkał się z przychylnym przyjęciem po starcie w siedmiu nowych krajach Europy - wynika z danych firmy AppAnnie. Po jednym dniu obecności na europejskich rynkach nowa platforma VOD w formie aplikacji mobilnej została zainstalowana ponad 5 milionów razy. Największym powodzeniem serwis cieszy się w Niemczech.

Serwis VOD Disney+ zadebiutował 12 listopada 2019 r., w pierwszej kolejności był jednak dostępny jedynie w trzech krajach: USA, Kanadzie i Holandii. Później usługa pojawiła się również w Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico.

W styczniu br. zapowiedziano że 24 marca Disney+ pojawi się w ośmiu krajach europejskich. To tydzień wcześniej niż zakładano. Na liście znalazły się między innymi Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Włochy i Niemcy. Niedawno jednak te plany skorygowano informując, że w związku z pandemią koronawirusa we Francji Disney+ pojawi się 7 kwietnia br.

5 milionów w jeden dzień

Z danych firmy analitycznej AppAnnie wynika, że po debiucie na europejskich rynkach Disney+ może mówić o sukcesie. Po jednym dniu funkcjonowania w Europie aplikacja mobilna serwisu została pobrana ponad 5 mln razy na 7 lokalnych rynkach.

Największe zainteresowanie aplikacją Disney+ wykazali użytkownicy w Niemczech, na dalszych miejscach znalazły się Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy.

W listopadzie, gdy serwis w ogóle wchodził na rynek - w USA, Kanadzie, Holandii, a następnie w Australii i Nowej Zelandii - pierwszego dnia miał wynik 10 mln widzów.

Disney+ współpracuje w Europie m.in. z brytyjskim operatorem satelitarnym Sky i operatorami komórkowymi - O2 w Wielkiej Brytanii, Deutsche Telekom w Niemczech, Telefónica w Hiszpanii i TIM we Włoszech. We Francji ma współpracować z Canal+.

Obiecujące perspektywy

Według analityków AppAnnie wynik osiągnięty przez Disney+ w momencie europejskiej premiery dobrze wróży serwisowi w dalszej perspektywie na starym kontynencie, gdzie na razie wśród aplikacji mobilnych dominują YouTube i Netflix.

Zgodnie z prognozami po uruchomieniu Disney+ we Francji i w obliczu trwającej pandemii koronawirusa Disney+ może szybko stać się pełnoprawnym konkurentem dla YT i Netfliksa. Tym bardziej, że w okresie od stycznia do marca 2020 r. nowa platforma VOD Disneya uplasowała się na 7. miejscu biorąc pod uwagę wysokość przychodów.

Obecnie 50 procent gospodarstw domowych w USA z dziećmi poniżej 10 lat posiada abonament w serwisie Disney+ - wynika z danych firmy Ampere Analysis. Według analityków rosnąca liczba subskrypcji w tym segmencie odbiorców to efekt koronawirusa i pozostawania w domach coraz większej liczby dzieci, dla których Disney+ ma bogatą ofertę filmową.

W grudniu 2019 w USA klienci spędzili średnio 4 godziny i 20 minut w ciągu miesiąca na oglądaniu Netfliksa, 3 godziny i 20 minut oglądając serwis Hulu, a przy Disney+ - 3 godziny i 10 minut.

Po wtorkowym debiucie Disney+ ma już w sumie ponad 33 mln subskrypcji.

W Polsce serwis Disney+ będzie dostępny dopiero w 2021 r., co Disney potwierdził niedawno po mylnej informacji, że platforma zadebiutuje na naszym rynku latem 2020.

Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści

Dla porównania w czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netfliksa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto.

W ub.r. liczba subskrybentów Netflixa w USA wzrosła z 58,49 do 61,04 mln użytkowników, a na pozostałych rynkach - z 80,77 do 106,05 mln. W konsekwencji kwartalne przychody w USA zwiększyły się rok do roku z 1,97 do 2,46 mld dolarów, natomiast na pozostałych rynkach - z 2,11 do 2,94 mld dolarów.

Stany Zjednoczone pozostają dla Netflixa dużo zyskowniejszym rynkiem od innych regionów. W USA kwartalny zysk brutto poszedł w górę z 590 do 757 mln dolarów, a marża brutto z 29,6 do 30,8 proc. Na pozostałych rynkach zysk brutto wzrósł z 82 do 328 mln dolarów, a marża brutto z 3,9 do 11,2 proc.

Globalnie platforma zanotowała w zeszłym kwartale wzrost subskrybentów o 8,76 do 167,09 mln. W czwartym kwartale 2018 roku zyskała 8,84 mln. Netflix jest obecnie dostępny w ponad 190 krajach na całym świecie.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: Sukces Disney+ w Europie. 5 mln ściągnięć aplikacji w jeden dzień

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hehe
Ej a CDA nie podbija europy? przecież te wszystkie filmy i jeszcze więcej, za darmo na "legalnej" "platformie" "wymiany" "która przecież nic o tym nie wie".
odpowiedź