SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dzięki FBLearner Flow Facebook przewidzi decyzje użytkowników pozwalając reagować marketerom

Facebook opracowuje narzędzie o nazwie FBLearner Flow, które pozwala przewidzieć zachowania użytkowników w serwisie. Dzięki temu rozwiązaniu opartemu na sztucznej inteligencji marki mogą otrzymać informacje na temat planów konkretnego internauty i zareagować na nie z odpowiednim wyprzedzeniem.

Article

O narzędziu FBLearner Flow poinformował serwis The Intercept, który dotarł do niejawnych wewnętrznych dokumentów Facebooka. Zgodnie z nimi nowe rozwiązanie zostało oparte na zaawansowanych mechanizmach sztucznej inteligencji, które pozwalają zmeinić w znaczący sposób targetowanie użytkowników przez marki.

FBLearner Flow, o którym Facebook wspomniał bardzo oględnie w 2016 r. jest platformą pozwalającą przewidzieć zachowania internautów. Narzędzie na podstawie zabranych informacji z wielu różnych źródeł może dokonać odpowiednich analiz i przewidzieć co w przyszłości zechce kupić lub jak się zachowa konkretny użytkownik.

Według doniesień FBLearner Flow jest w stanie rozpoznać np. że konkretny internauta zamierza zrezygnować w najbliższym czasie z produktów określonej firmy i skorzystać z konkurencyjnej oferty. Taka wiedza udostępniona marketerom pozwoli im zareagować w odpowiednim czasie i zapobiec skutecznie podjęciu przez użytkownika niekorzystnej decyzji o porzuceniu marki.

Dokument, do którego dotarł The Intercept nie precyzuje z jakich konkretnie danych korzysta FBLearner Flow w konstruowaniu swoich prognoz dotyczących użytkowników. Nie wiadomo też nic bliższego o tym czy serwis oferuje już partnerom usługi związane z tym narzędziem. Jednak doniesienia o kolejnym sposobie zbierania przez Facebook informacji o użytkownikach mogą budzić kontrowersje w kontekście ostatniej afery związanego z ochroną prywatności w serwisie. Chodzi o ujawnione w marcu br. przekazanie przez Facebook danych 87 mln internautów firmie Cambridge Analytica, w związku z czym serwis znalazł się w obliczu największego kryzysu wizerunkowego w swojej historii, a szef Facebooka Mark Zuckerberg musiał tłumaczyć się z polityki firmy przed komisjami Kongresu USA.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzięki FBLearner Flow Facebook przewidzi decyzje użytkowników pozwalając reagować marketerom

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kanibalizm społeczny
Wszystko po to by lepiej ludziom wchodzić w tyłek, a jak!, przeorać rowa wzdłuż i wszerz. Prywatność umiera coraz bardziej, to już niemal jak czytanie ludziom w myślach. A czy pomyślenie o usunięciu konta na Facebooku, będzie zbrodnią wobec serwisu?. To wszystko jest chore!!!, To trzeba leczyć!!!. Im więcej tej automatyzacji, sztucznej inteligencji, technologii "smart" tym ludzie coraz mniej szczęśliwi, coraz bardziej samotni, coraz większe skłonności do depresji. To wszystko odbiera smak życia, nasila podziały, konflikty między ludźmi, czyni ich nieszczęśliwymi. To jest zbrodnia przeciwko ludziom, przeciwko ich racjonalnemu myśleniu, a w zamian wprowadzenie ułudy, fikcji, moralnego chaosu. To wszystko zniszczy ludzi bez żadnych skrupułów, po trochu, to jak efekt 'muchy w sieci' - z każdym ruchem, coraz więcej problemów i kłopotów. Ciężko znaleźć wyjście z tej drogi, a ta droga jest ślepa i prowadzi donikąd. Autodestrukcja społeczeństw.
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry